Kackerlacksfoder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
12
Petra:
Hej.
Jag skulle vilja göra en egen foderblandning till mina kackerlackor, kan man använda gris eller höns foder i?
Eller något annat?
Frukt ger jag dem alltid fär vätskan och varierar mycket då jag ger frukt till alla djur hemma. 

Mvh Petra

1275
1724
Falk:
Frukt är kanon som vätskekälla!

Jag rekomenderar kycklingfoder från tex granngården. En liten säck brukar räcka i flera månader så det är värt kostnaden.

5088
3861
Tropfrog:
Jag har koi i trädgården och köper därmed en säck foder till dem om året. Samma foder används till kackerlackor och gråsuggor.

Mvh
Magnus 

67
12
Petra:
Falk skrev:
Frukt är kanon som vätskekälla!

Jag rekomenderar kycklingfoder från tex granngården. En liten säck brukar räcka i flera månader så det är värt kostnaden.


Tack så mycket, mamma har höns och föder upp kycklingar så det var ju lyckat ^^ Kan sno lite av henne då och då för har inte så stor odling ^^ 

Tropfrog skrev:
Jag har koi i trädgården och köper därmed en säck foder till dem om året. Samma foder används till kackerlackor och gråsuggor.

Mvh
Magnus 


Funderar på att köra en blandning av de båda då jag får en del rabatt på en djuraffär eller att variera ^^ 

Tack så mycket båda för era svar ^^ 
Mvh Petra

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Kackerlackor och syrsor får torrfoder för hund (krossat), frukt och grönsaker. Har även ett litet lock där jag har vattenkristaller. Blandar även ner granulat för fisk.

Gråsuggorna får flingfoder för fisk samt granulat för fisk. Nån gång ibland en död dubia eller 2. Grönsaker och frukt får de också om det blir kvar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild