Vilken art?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

105
32
Fuffesnuff:
Jag köpte en ytterligare klockgroda på en mässa men upptäckte att den hade en gulmage istället för röd som mina andra har. Köpte alla från samma försäljare men kan inte få tag på honom. På paketet står det bombina orientalis men dem är väl röda?

5095
3865
Tropfrog:
Absolut ingen expert. Men en googling på bombina+ yellow bellie gav två möjligheter: Bombina pachypus eller Bombina variegata, kan det vara någon av dem?

Mvh
Magnus 

105
32
Fuffesnuff:
Tropfrog skrev:
Absolut ingen expert. Men en googling på bombina+ yellow bellie gav två möjligheter: Bombina pachypus eller Bombina variegata, kan det vara någon av dem?

Mvh
Magnus 

Hmm ja kanske det men jag tycker den ser så lik ut bombina orientalis i formen och mönstret. Det är färgen som gör mig så förvirrad.

EDIT: Jag är inte helt säker men jag kollade på en som breddade variegata och hans såg väldigt lik min. På tala om det ska jag försöka få lite ägg från dem. Jag blev ganska taggad när jag såg hut enkelt det verkade vara. Hur som helst tack för din hjälp Tropfrog!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild