IKEA Hejne

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Hej, det börjar bli lite många terrarier här hemma nu och jag vill snygga till det lite med ett bra hyllsystem utan att det springer iväg i pengar. 

Någon som har testat IKEA's Hejne? www.ikea.com/se/sv/p/hejne-4-sektioner-hyllor-barrtrae-s49046978/

Pallar det vikten av terrarierna eller ska jag satsa på något bastantare? typ detta?

www.ikea.com/se/sv/p/bror-hylla-svart-s79272696/

 

 


127
79
Curpling:

Jag använder mig av hyllan du har på bild. Funkar bra. Har ett flertal terrarier i den samt annan utrustning som är till djuren.

Personligen så tycker jag att den är stabil och den är ju väldigt smidig med att kunna justera hyllorna för att perfekt passa hur jag vill ha det.

 

Hur vida det passar dig eller inte beror ju dock på hur mycket vikt vi talar om. 


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Perfekt, i nuläget har vi 100x40x40 50x50x90 30x30x30 30x30x30 60x40x40, så totalt 5 terrarier..  

Det breda terrariet är något bredade än sektionerna men det kan jag leva med. 

Det höga terrariet innebär att det blir ett hyllplan mindre men det kan jag också leva med. 


Blir mycket shopping denna helgen...   Tropikmässan, nya terrarier, hyllsystem.. 


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Det blev inget hyllsystem, jag kikade på Hejne och störde mig lite på att det bredaste terrariumet hade hamnat bakom två av stolparna. 

 

Jag köpte istället en mindre Lack kombination. 2 i 1 paket, den stora av dessa passade perfekt till mitt 100x40x40, de andra terrarierna får stå kvar där de är ett tag till. 


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
ZDC skrev:
Hej, det börjar bli lite många terrarier här hemma nu och jag vill snygga till det lite med ett bra hyllsystem utan att det springer iväg i pengar. 

Någon som har testat IKEA's Hejne? www.ikea.com/se/sv/p/hejne-4-sektioner-hyllor-barrtrae-s49046978/

Pallar det vikten av terrarierna eller ska jag satsa på något bastantare? typ detta?

www.ikea.com/se/sv/p/bror-hylla-svart-s79272696/



Ganska lätt att ta reda på om man går in på hemsidan du länka på. Står där vad varje hylla klarar.

Hejne:
Max. belastning/hyllplan:
50 kg

Bror:
Hyllplanet är perfekt för tunga saker eftersom den håller för dubbelt så mycket last (3 kg/dm2) som ett vanligt hyllplan.

Bredd: 234 cm
Djup: 55 cm


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jo, det är ju klart, men det kostar ju inte att fråga andra som håller på med samma sak som en själv, det är alltid bättre (roligare/mer intressant) att höra direkt från de som har erfarenhet av hyllan inom samma användningsområde.

Problemet med Bror var att Stolparna är vinklade så även om man gör ett stort hyllsystem så är man begränsat till själva hyllans bredd eftersom stolparna är ivägen, där var Hejne bättre. Men i framtiden blir det nog ett hyllsystem från AJ produkter som har lagerhyllor med bredare sektioner.

Men som jag skrev i inlägget ovan ditt, det blev inget hyllsystem denna gången. 


142
241
Greven78:
Tänkte jag skulle visa min Ivar-hylla med Exo-terra. Denna har jag behandlat med grå lasyr, också från Ikea. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Greven78 skrev:
Tänkte jag skulle visa min Ivar-hylla med Exo-terra. Denna har jag behandlat med grå lasyr, också från Ikea. 

Snyggt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild