Inredning horngroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Hjalmar:
Hej.
Haft en horngroda nu i fyra år, och nu vill jag liva upp terrariet  med mer levande växter. Vilka går att använda och rekommenderas för terrarium?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hjalmar skrev:
Hej.
Haft en horngroda nu i fyra år, och nu vill jag liva upp terrariet  med mer levande växter. Vilka går att använda och rekommenderas för terrarium?

Kolla in serpa design på youtube. Hans byggen till oxgrodor innehåller mycket levande växter som är ”bulletproof” dvs. tål mycket. Sedan är det ju inte lönt att ha vattendel som han har till oxgrodor men annars är det hjälpsamt.

Finns ju massa växter som lämpar sig i terrarium, men horngrodor kan nog ha sönder små växter.

5099
3873
Tropfrog:
Nybörjare på växter? Skaffa guldrranka Epipremnum aureum och börja därifrån.

Mvh
Magnus 

3
0
Sotlynx:
Jag har gullranka, älghornsbräken, peperomia och ngn annan småbladig krypväxt som sprider sig som ogräs. Grodorna gräver ner sig under rötterna och har inte förstört ngt öht. Var supernoga att skölja bort all jord runt rötterna innan du planterar. Många gödningsämnen är farliga för grodor. 

3
0
Sotlynx:
Gullranka till höger och Pilea till vänster.

2
0
Hjalmar:
Tack för svar. 
Ska införskaffa gullranka som start. Sedan fortsätter jag med fler

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Hjalmar skrev:
Tack för svar. 
Ska införskaffa gullranka som start. Sedan fortsätter jag med fler

Ett tungviktar släkte! Dem kommer så småningom stampa ner allt! Det bästa är löv och rötter på marken. Ha epifyter på grenar istället. Jag Har lite över ibland. Billigt 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild