Tips för att finna min rosenboa som smitit

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
8
Petra66:
Hej!
Jag har en rosenboa på 5 mån och drygt en månad sedan så lyckades han smita från terrariet för jag var korkad och inte kollade så jag stängt helt.Har letat överallt i angränsning av terrariet och då menar jag precis överallt. Tar jättegärna emot tips och råd och hoppas verkligen att han inte är död.Korkade kommentarer tar jag bort.Tack på förhand från en ledsen förstagångsorm-ägare.Ha det :)

Medlem i SHF
39
4
MarcusLinfeldt:
Har du kollat vid kyl och frys? Bakom element? 

28
50
Scarletmajesty:
Testa lägga saker som prasslar längs med listerna så kanske du kan höra honom, eller mjöl så ser du om ormen vart där och slingrat. Ormen har förmodligen sökt sig bort ifrån terrariumet så kolla andra varma platser, erbjud en låda med värmematta i längs någon list med. Och kolla den under de aktiva timmarna ifall han ligger däri. Lycka till!


Snake discovery har en tips video på andra knep du kan kolla in också.

163
103
Melsson:
Skor kan vara bra att kolla. 

13
8
Petra66:
Skor kollat.Element också. Har mjölat ner trösklar och satt ett vattenkar med brevid en pinkis i vardagsrummet där terrariet står.Funderar på att ksnske lägga en pinkis i något annat rum ockdå.Han har ej käkat sen ca 26 juni.Tack för svar och råd!!

13
8
Petra66:
Scarletmajesty skrev:
Testa lägga saker som prasslar längs med listerna så kanske du kan höra honom, eller mjöl så ser du om ormen vart där och slingrat. Ormen har förmodligen sökt sig bort ifrån terrariumet så kolla andra varma platser, erbjud en låda med värmematta i längs någon list med. Och kolla den under de aktiva timmarna ifall han ligger däri. Lycka till!


Snake discovery har en tips video på andra knep du kan kolla in också.

Tack

13
8
Petra66:
Är rädd att han kan ha försvunnit ut.En del fönster har varit på glänt nattetid...Alternativ är att locka hit nån med ormfobi.Ormar verkar dras till sådana. Har en kompis i Sthlm med total ormskräck och han ser de jämt.Själv ger jag upp efter 3 timmar..;)

273
185
peter68:
Ett tråkigt och potentiellt skadligt alternativ är dubbelhäftande tejp. Ormen fastnar om den kryper på den.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild