Konstiga orangea fläckar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Amel19:
Hittade 2 konstiga fläckar,orangea på min leopardgecko,inte sett dom förut så blev lite fundersam om vad det kan vara? Finns inget i hennes terrarium som kan orsaka att hon fått dom,att hon gått i någonting eller så. Tänkte om nån kanske sett sånt på sin ödla och känner igen det? Funderar på om de är nån slags svamp kanske? Försökte googla på det men fixk inget vidare svar.

Tacksam för hjälp! 
(Hade gärna gått till veterinären med henne men vi har ingen reptilkunnig i dalarna (vad jag vet iallafall). 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
En bild skulle ju säkert hjälpa.
Men är du orolig över att djuret är sjuk så ska du ta det till en lämplig veterinär, sen om det inte finns någon i närheten får man helt enkelt lov att åka dit där det finns en. sthlm och Uppsala har ju kunniga veterinärer. 
Hoppas det löser sig 

2
0
Amel19:
Satte henne i karantän,samt badade henne en vända i ljummet vatten,inga fler fläckar och dom som fanns är borta,städade ur substratet och bytte ut och gjorde rent allt (som jag redan gjort samma dag
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild