Få upp terrarierna på hyllor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
9
Bemma14:
Jag har funderat på att göra om terarriehörnan på rummet genom att ställa terrarierna i någon slags lager hylla så att jag istället för att ha dem ståendes på rad kan få dem att stå på ett samlat ställe och på så sätt få en större fri yta på mitt rum. 
Har 3 stycken 45x45x60 Terarrium och kommer förhoppningsvis köpa ett till som är 60x45x46

Min fråga är om det är någon som har tips på en bra lagerhylla.
Den ska helst inte vara så tung och inte heller för dyr men den ska tåla några kilo. 

Tacksam för svar 
//Emma

74
57
Mellowman:
Jag använder mig utav bauhaus lagerhyllor, Stabila samt flyttbara hyllplan. 

www.bauhaus.se/lagerhylla-xxl-60x160x180cm

Finns i mindre och större modeller med. 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Använder Elfa hyllsystem, tål mkt vikt om du skruvar upp dem rätt. Smidigt att justera hyllplan efter de mått man behöver 

42
22
Kimiko:
Använder Julas lagerhyllor.

www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/forvaringshylla-666023/

27
41
Sorealis:
Säger bara AJ Produkter!!

Så jävla stabila rejäla hyllor, inget skruvande!!

www.ajprodukter.se/lagerinredning/lagerhyllor/hyllsystem/55708-25000836.wf?productId=25000837

273
209
AndreasB:
Någon som har denna lagerhylla från Jula? www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/forvaringshylla-017295/

Är den stabil även om man skulle plocka bort t ex två hyllplan?

4
1
MrMantis:

AndreasB skrev:
Någon som har denna lagerhylla från Jula? www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/forvaringshylla-017295/

Är den stabil även om man skulle plocka bort t ex två hyllplan?


jag har 2st och kör med endast 3plan i båda. Vad som däremot är att tänka på är att bredden är lite
missvisande. Stolparna stjäl 3cm på varje sida. Att ställa in ett 90brett ExoTerra skulle kunna skapa problem
att öppna dörrarna. Har inget så brett själv så har inte kunna testa praktiskt. 


169
38
Maaajaa:
Om man söker bra lagerhyllor så kan jag även rekommendera Biltemas! Köpte faktiskt en igår som mycket riktigt är stabil, hållbar samt ger mycket yta över i rummet:)

Mvh Maja!

273
209
AndreasB:
MrMantis skrev:


 

jag har 2st och kör med endast 3plan i båda. Vad som däremot är att tänka på är att bredden är lite
missvisande. Stolparna stjäl 3cm på varje sida. Att ställa in ett 90brett ExoTerra skulle kunna skapa problem
att öppna dörrarna. Har inget så brett själv så har inte kunna testa praktiskt. 


Lär nog få tag bort hela tre hyllplan för att få plats med två 90 höga plus belysning vilket är + ca 6 cm till.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild