Beteende förändring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Viljagaefa:
Hej. Jag har en majsorm som är ungefär 10år (tror vi). Har haft henne i min ägo i snart ett år. Men haft kontakt med henne några år. (Min mammas ex orm) Har aldrig varit några problem med något fram tills för ett tag sen. Hon har alltid vart frisk så vitt jag vet. 

Hon har börjat blivit aggressiv och är snabbt framme vid öppning när man ska öppna och gärna trycka sig mot glaset. Senast jag försökte mata henne åt hon inte men gick nästan hellre på min hand. Hon är nästan alltid ute och rör sig och beter sig annorlunda ifrån hur hon brukar.

tänkte bara kolla om det är någon som har en fundering på vad som flugit i henne.

Tack i förhand:) 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Rent spontant låter det som om det är något i terrariet som kanske ändrats och att ormen inte trivs, och vill därmed försöka ta sej ut.

Har ni ändrat något?
Har du någon bild på terrariet? =)


71
98
gnagethazze:
Hejsan! Fullt normalt mina majsormar har vårkänslor nu och röjer järnet runt i sina terrarier men bara hanarna. Honorna är som vanligt men det är helt naturligt att hanarna den här tiden på året söker efter honor och speciellt om man har honorna i närheten av hanarna. Låt den vara och den kommer naturligt lugna ner sig...

2
0
Viljagaefa:
Flyers90 skrev:
Rent spontant låter det som om det är något i terrariet som kanske ändrats och att ormen inte trivs, och vill därmed försöka ta sej ut.

Har ni ändrat något?
Har du någon bild på terrariet? =)


Nej, allt är som det brukar vara, inget är förändrat har alltid vart som det vart :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild