Kläckningstid djungelrutpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
TotteCarlson83:
För ca 4 år sedan köpte jag 2.2 morelia spilota cheynei. Vid köpet så måste säljaren förväxlat vilken av de som var vilken. För nu har ”Bertil” lagt ägg. Nu när jag vet att en av de som är såld som hane är hona ska jag kolla igenom resten för att se vilken som är vilken.
Jag har inte alls förberett någon typ av äggkläckare så jag tänkte faktiskt låta henne (Bertil) ruva äggen och så får vi se vad som händer. Det jag undrar över det är hur lång tid det brukar ta innan äggen kläcks så att jag kan vara beredd om det nu, mot förmodan, skulle vara så att äggen klarar sig till kläckning.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Brukar normalt ta 60-65 dagar för dom flesta pytonormar, med några undantag men mina rutpytons kläcks oftast dag 62. 

Sen bör du sära på dina individer så det inte blir fler oönskade kullar, eller oplanerade iaf :-) det tar rejält mycket på honor som lägger ägg. Självklart måste honan med ägg ligga ensam i ett terrarium under ruvningen. Sen måste du kontrollera luftfuktigheten i terrariet dagligen då äggen är känsliga mot uttorkning. Inget vatten på själva äggen dock!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild