Hotell för skäggagam?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
DragonMilo:
Hej!

Jag äger en skäggis som jag ej kan ta med under sommarens semester planer. Skulle vara oehört tacksam om någon kan ge exempel på exempelvis företag såsom reptil uppfödare/butiker eller privat personer i Stockholm som tar hand om reptiler medans man är borta.

Tack i förhand :)

82
224
Linsen:
Rekommenderar att ni kollar med någon familjemedlem, granne eller vän som kan tänka sig ta hand om henne/honom medan ni är borta. Klart billigast, samt "säkraste" kortet.

Har svårt att tro att en uppfödare/butik gör det för en billig peng om de ens kan tänka sig göra det.

7
1
DragonMilo:
Linsen skrev:
Rekommenderar att ni kollar med någon familjemedlem, granne eller vän som kan tänka sig ta hand om henne/honom medan ni är borta. Klart billigast, samt "säkraste" kortet.

Har svårt att tro att en uppfödare/butik gör det för en billig peng om de ens kan tänka sig göra det.


Tack så hemskt mycket för ditt svar och för att du tog din tid :) Dock så gäller det en period på ca 2 månader och har ingen familjemedlem eller granne som är hemma en sådan lång period. Pengarna är det minsta problemet så länge han får ett bra tillfälligt hem för sommaren. 

64
10
Erik17:
lägg ut på Köp och sälj och fråga. om du skulle orka åka till värmland så kan jag ta hon för en liten peng om du skickar med foder och terrarium. har bara möss och sånt pga har bara en varan vid tillfället och hon äter inte insekter. 

det måste vara rätt datum såklart vet ej fall jag ska iväg nån gång under sommaren.

2
0
moriuno:
Tack för rekommendationen

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Kolla Reptilakuten på FB!

5097
3866
Tropfrog:
Frågan rör lösning för tillfällig accomendering under en sommarsemester 2019. Om det inte löste sig då så, lär det vara för sent nu, nästan 5 år senare. :)

2
0
moriuno:
Hej hej! Varför kan du inte ta med dig djuret för? Finns ju en massa hotell som tillåter djur, och detta är ju dessutom inget djur som är speciellt svårt att ta hand om, och stökar inte ner på samma sätt som typ en hund! Jag har polare som har rest med mycket mer besvärligare djur än detta haha! Men annars finns ju säkerligen företag som du nämner som kan ta hand om det, och i värsta fall en djurbutik kanske kan, om du bara pröjsar dem en slant, speciellt småföretagare. Men ta en titt på denna hemsida www.hotelspecials.se efter hotell, och ring och fråga!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild