Mässa = ungar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
7
JLG:

Tjenare!

Jag är ute på jakt efter en ung kungspyton, så ung som möjligt... och har suttit och funderat på att åka på stockholmsmässan för att införskaffa mig det... om det nu finns där.

Jag tänkte bara fråga av er som troligen har lite mer erfarnhet av dessa mässor om det brukar finna ungar till salu på dessa?

Eller om det fortfarande är för tidigt på året för att ungarna ska ha kläckts?

(Läste någonstans att de kläcks i början av Juni genrellt, men mässan är ju 25:e Maj, och jag måste söka semester om jag åker dit, och känns onödigt om jag åker och så finns inte det jag är ute efter)


Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Är det en valfri kungspytonunge du är ute efter kommer det definitivt att finnas på flera av borden :-) är det något speciellt kan det vara värt att förboka och lägga handpenning på en specifik individ. 

Fjolårets ungar säljs väl i år... Dom som snart ska kläckas måste först kläckas, sen ömsar dom efter några veckor och några veckor efter det brukar dom äta första gången så årets ungar kommer antagligen säljas nästa år :-) 

13
7
JLG:

Tack för svar!

 då vet jag att jag inte slösar min tid och semesterdag att åka i alla fall- haha!


4
1
HenrikB:
Folk har redan börjat få ungar från i år men jag tror det är lite tidigt ännu för att dom skall ha ömsat och ätit några gånger men om 2-3 månader kommer det finnas massor att välja på från i år. Om du går med i Facebook gruppen kungspyton Sverige kommer du se när folk postar bilder när ungarna börjar komma ur äggen.
Mina första ägg kommer vara 60dagar ( klara att kläckas) 13 maj.

13
7
JLG:

HenrikB skrev:
Folk har redan börjat få ungar från i år men jag tror det är lite tidigt ännu för att dom skall ha ömsat och ätit några gånger men om 2-3 månader kommer det finnas massor att välja på från i år. Om du går med i Facebook gruppen kungspyton Sverige kommer du se när folk postar bilder när ungarna börjar komma ur äggen.
Mina första ägg kommer vara 60dagar ( klara att kläckas) 13 maj.


Ok, tack... då har jag gott med tid att fixa i ordning terriet ordentlig och så :)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild