Sillikon till bioaktivt terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
sojjjo:
Hejsan! Ska skapa ett bioaktivt terrarium till en ögonfrans/crested gecko. Har sökt runt hur jag ska tillverka ett och för detta behöver jag sillikon. De flesta jag kikat på har sagt att man bör använda "100% sillikon", gärna i svart. Ska inte foga samman något utan det är för att fästa jord och mossa mot bakgrunden. 

Min fråga är då, vars hittar jag det bästa sillikonet till mitt terrarium? Och hur vet jag om det är "100%" eller inte? Finns ju billigt att köpa på byggaffärer men det är svårt att veta om de är säkra att använda i terrariet. Har ni förslag? Sorter att undvika? Egna rekomendationer? Vill höra allt ni har att komma med :)

273
209
AndreasB:
Akvariesilikon inget annat. Finns att köpa i butiker som säljer akvarie och fiskar.

2966
1645
Hoggaforfan:
sojjjo skrev:
Hejsan! Ska skapa ett bioaktivt terrarium till en ögonfrans/crested gecko. Har sökt runt hur jag ska tillverka ett och för detta behöver jag sillikon. De flesta jag kikat på har sagt att man bör använda "100% sillikon", gärna i svart. Ska inte foga samman något utan det är för att fästa jord och mossa mot bakgrunden. 

Min fråga är då, vars hittar jag det bästa sillikonet till mitt terrarium? Och hur vet jag om det är "100%" eller inte? Finns ju billigt att köpa på byggaffärer men det är svårt att veta om de är säkra att använda i terrariet. Har ni förslag? Sorter att undvika? Egna rekomendationer? Vill höra allt ni har att komma med :)

De billiga innehåller antimögel och är giftiga. Silikonet i sig är ofarligt.
Det ska stå akvariegodkänt på tuben alternativt livsmedelsgodkänt (oftast står båda). Jem&Fix har illbruck GS202
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild