Ta hem djur från Kreta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

30
10
Dazza81:
Hmm jag känner killarna i Mölndals butiken  och detta låter inte riktigt som nåt de skulle säga så jag misstänker att du antingen hittar på eller missförstått personen du pratade med. Kanske borde kolla upp saker innan du börjar hänga ut butiker 

4
2
mzut:
Dazza81 skrev:
Hmm jag känner killarna i Mölndals butiken  och detta låter inte riktigt som nåt de skulle säga så jag misstänker att du antingen hittar på eller missförstått personen du pratade med. Kanske borde kolla upp saker innan du börjar hänga ut butiker 

jag hänger inte ut dom tycker om butiken bara undrar om de är laglit

Medlem i SHF
3359
3906
Jonas_:

mzut skrev:
Hej. Möndal zoo har sagt att man kan ta djur från Kreta. Dom sa att man får,

När det inte stämmer överhuvudtaget kan det enkelt tolkas som en uthängning ;) Då viltfångat överlag är uteslutet för oss herpare. 

Jag har ju ingen aning om vad som stämmer jag kan förstå om man skulle känna sig uthängd när butikens namn är utskrivet :) Det går även att ställa samma fråga utan butikens namn i första inlägget. Du förstår säkert vad jag menar :) 

Som svar på din fråga. Nej man får absolut inte plocka reptiler utifrån hursomhelst! Både olagligt samt moraliskt fel, tycker jag. 

1603
946
Tropfrog:
Men det där med reptiler är oklart om de sagt. Senaste posten från TS tyder på att de bara pratat om spindeldjur.

Jag vet inte själv om det är olagligt att hålla viltfångade spindeldjur i Sverige. Någon som vet får gärna komplettera den informationen.

Klart är i vilket fall att man måste kolla med grekiska myndigheter om det är ok att fånga och exportera samt vilka tillstånd som krävs. Det finns det nog inte mycket kunskap om här.....Eller?

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
263
348
McPede:

Tropfrog skrev:
Men det där med reptiler är oklart om de sagt. Senaste posten från TS tyder på att de bara pratat om spindeldjur.

Jag vet inte själv om det är olagligt att hålla viltfångade spindeldjur i Sverige. Någon som vet får gärna komplettera den informationen.

Klart är i vilket fall att man måste kolla med grekiska myndigheter om det är ok att fånga och exportera samt vilka tillstånd som krävs. Det finns det nog inte mycket kunskap om här.....Eller?

Mvh
Magnus 

Viltfångade evertebrater inkluderas inte i lagstiftningen.

1603
946
Tropfrog:
McPede skrev:

Viltfångade evertebrater inkluderas inte i lagstiftningen.

Misstänkte det, tack! Då är det ok från svenska sidan, vilket kan varit vad de sa/menade? Då återstår bara att kolla med grekiska myndigheter och inblandade flygbolag om TS vill göra det.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild