Ögonfransgecko: problem med ömsningen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
olosun:
Hej!

Är lite orolig över min ögonfransgecko. Har ömsat nyligen men allt har inte åkt av, bör jag hjälpa till eller bara se till att hålla luftfuktigheten uppe? Den äter och rör på sig som den ska. (bilder nedan)

Tack på förhand!



Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
höj luftfuktigheten i terrariet så löser det sig nog, men om du ser att ödlan börjar får problem så får du hjälpa den då 

17
2
mediswe:
det kan bli lättare att få av det ömsade skinnet som sitter kvar efter man har badat ödlan. Sen så om det inte går så kan man hjälpa till att få av det men om man drar av mycket skinn som inte sitter löst så kan ödlan få brännsår som är farkigt för ödlan så försök ta bort skinnet som sitter löst

mvh casper

504
396
Crippa:
olosun skrev:
Hej!

Är lite orolig över min ögonfransgecko. Har ömsat nyligen men allt har inte åkt av, bör jag hjälpa till eller bara se till att hålla luftfuktigheten uppe? Den äter och rör på sig som den ska. (bilder nedan)

Tack på förhand!



Dessa geckos kommer från ett område med hög fuktighet så försök att sikta på 80+ i fuktighet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild