Brachypelma Smithi tips

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Spackel:
Hej!
Nu var det så att jag ska skaffa min första spindel och funderade då på en Brachypelma Smithi. Har kollat in skötselråden här på terrariedjur och några andra hemsidor och jag undrade om någon hade några tips eller annat jag bör veta om.
Tack i förväg :)

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Spackel skrev:
Hej!
Nu var det så att jag ska skaffa min första spindel och funderade då på en Brachypelma Smithi. Har kollat in skötselråden här på terrariedjur och några andra hemsidor och jag undrade om någon hade några tips eller annat jag bör veta om.
Tack i förväg :)


Den heter numer Brachypelma Hamorii, inte Smithi. De har dock inte lyckats ändra namnet på skötselrådet här på hemsidan.... Men det kan underlätta för dej att hitta info om den. =)

För att få hjälp är de nästan lättare om du frågar lite mer specifikt vad du undrar över. 
Tips kan vara att kolla igenom de andra skötselråden som finns om andra liknande arter här på hemsidan, tec B. Boehmei och M. Robustum så kan du få lite info om hur man håller spindlar. Deras hållning är relativt snarlik.

Finns några bra artiklar att läsa också. Kolla dessa:
www.terrariedjur.se/articles/104
www.terrariedjur.se/articles/46


3
5
Galant_v6:
Finns två Brachypelma arter, smithi och hamorri. Alltså inte en som har bytt namn. Viktigt att ha koll på detta vid parning så det inte blir hybrider i hobbyn.

17
11
ArcticDreamer:
Galant_v6 skrev:
Finns två Brachypelma arter, smithi och hamorri. Alltså inte en som har bytt namn. Viktigt att ha koll på detta vid parning så det inte blir hybrider i hobbyn.



Brachypelma annitha heter numera B smithi och den som hette B smithi heter B harmorii! Lite förvirrande
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild