Bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

256
35
huckerby:
hej, håller på med bakgrund i fogskum. Regnskog. Vad tycker ni är bäst att ha för substrat till bakrunden?
plantation soil endast?
torv?
blandat?
har nu Coco husk, plantation soil & torkad mossa?
har även en burk där dessa & lite annat är blandat finfördelat.
har tidigare endast haft plantation soil men vill ha lite tussar med mossa & lite blandat är min tanke men osäker på om det kan bli tokigt?

5061
3824
Tropfrog:
Jag har blandat rejält. Kokosfibrer, torv, sand och spagnum. Har varit igång ett år och inte mycket synlig spagnum längre.

Mvh
Magnus 

256
35
huckerby:
Tropfrog skrev:
Jag har blandat rejält. Kokosfibrer, torv, sand och spagnum. Har varit igång ett år och inte mycket synlig spagnum längre.

Mvh
Magnus 


Ok så mossan har ramlat av? Tack för svar då kör jag snart & blandar.

273
209
AndreasB:
huckerby skrev:
hej, håller på med bakgrund i fogskum. Regnskog. Vad tycker ni är bäst att ha för substrat till bakrunden?
plantation soil endast?
torv?
blandat?
har nu Coco husk, plantation soil & torkad mossa?
har även en burk där dessa & lite annat är blandat finfördelat.
har tidigare endast haft plantation soil men vill ha lite tussar med mossa & lite blandat är min tanke men osäker på om det kan bli tokigt?



Vanlig kokosfiber eller naturlig torv funkar bra. Men vill man ha annan textur är det bara att blanda. Bara att använda din fantasi.

256
35
huckerby:
AndreasB skrev:



Vanlig kokosfiber eller naturlig torv funkar bra. Men vill man ha annan textur är det bara att blanda. Bara att använda din fantasi.


Ok tack! Jag ska googla lite bilder till
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild