Ni som har mer än 6 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
4
svartsammet:
Hej!

Man måste ju ha ett tillstånd för att ha mer än sex stycket terrarium. Min fråga är då hur ofta kommer någon och ser så att allt ser bra ut. Hur många extra terrarium fick ni lov att ha? Och om ni fick tillståndet eller om ni bara köpte på er flera iallafall

Svara gärna om ni har tid då jag är allmänt nyfiken :)

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
svartsammet skrev:
Hej!

Man måste ju ha ett tillstånd för att ha mer än sex stycket terrarium. Min fråga är då hur ofta kommer någon och ser så att allt ser bra ut. Hur många extra terrarium fick ni lov att ha? Och om ni fick tillståndet eller om ni bara köpte på er flera iallafall

Svara gärna om ni har tid då jag är allmänt nyfiken :)

"Om du driver en yrkesmässig verksamhet med ormar och ödlor eller om du upplåter, förvarar eller utfodrar andras ormar och ödlor i större omfattning behöver du tillstånd från länsstyrelsen. En verksamhet är av större omfattning då den bedrivs med sex eller fler terrarier."

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
HappyLucky skrev:

"Om du driver en yrkesmässig verksamhet med ormar och ödlor eller om du upplåter, förvarar eller utfodrar andras ormar och ödlor i större omfattning behöver du tillstånd från länsstyrelsen. En verksamhet är av större omfattning då den bedrivs med sex eller fler terrarier."

Jag bedriver ingen yrkesmässig verksamhet, så kort och gott har jag ej sökt något tillstånd.

24
4
svartsammet:
HappyLucky skrev:

"Om du driver en yrkesmässig verksamhet med ormar och ödlor eller om du upplåter, förvarar eller utfodrar andras ormar och ödlor i större omfattning behöver du tillstånd från länsstyrelsen. En verksamhet är av större omfattning då den bedrivs med sex eller fler terrarier."



Så det är enbart vid en verksamhet? Tack för svar då fick jag det klart för mig! :)

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
svartsammet skrev:



Så det är enbart vid en verksamhet? Tack för svar då fick jag det klart för mig! :)

Som jag tolkar texten i alla fall.

161
107
Alex_ask:
Det stämmer jag har själv ringt länsstyrelsen och dubbelkollat då det var väldigt luddigt skrivet för även min kommun misstolkade det
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild