Tror att några kackerlackir har rymt..??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
2
Mooni:
i somras köpte jag hem ungefär 200 1-2cm stora kackerlackor, när ödlan hade käkat upp dom så köpte jag inte nå fler stora omgångar förrän nu för nån vecka sen.

imorse blev jag väckt av att mamma hade hittat en kackerlacka men den var för liten för att vara från den nya kolonin och var inte så mycket större en den förra gruppen juveniler jag hade förra gången...

kan de vara så att några har rymt och sen överlevt i sommarvärmen?? och kan de då ha förökat sig??

388
460
australis66:
Mooni skrev:
i somras köpte jag hem ungefär 200 1-2cm stora kackerlackor, när ödlan hade käkat upp dom så köpte jag inte nå fler stora omgångar förrän nu för nån vecka sen.

imorse blev jag väckt av att mamma hade hittat en kackerlacka men den var för liten för att vara från den nya kolonin och var inte så mycket större en den förra gruppen juveniler jag hade förra gången...

kan de vara så att några har rymt och sen överlevt i sommarvärmen?? och kan de då ha förökat sig??


Vad är det för kackerlackor? 
Vad har du haft dom i? 

7
2
Mooni:
det är vanliga dubia kackisar. jag har haft de i en stor plastbunke med lock men den andra kolonin är nu i en plaslåda inuti plastbunken

459
138
Pakke:
Mooni skrev:
det är vanliga dubia kackisar. jag har haft de i en stor plastbunke med lock men den andra kolonin är nu i en plaslåda inuti plastbunken


Oroa dig inte. Dubiorna kan inte överleva på vinter i Sverige. Och Sverige klimat är för torrare för dom att överleva på.

Har haft rymningarna då och då och oftast jag hittar de döda på några veckor senare i hösten. Men inte i sommaren.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild