Exner petguard

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
1
Mylldi:
hallå! Har fått hem orm kvalster och har nu behandlat djuren enligt ordination från kunniga källor.med exner, så tänkte mest kolla hur de gick för er att bli av med kvalstren eventuellt innan ni märkte skillnad? 
Samtilga ormar ligger i plastlådor med tidningspapper och har beställt rovkvalster men hur har ni gått till väga ? Med vänlig hälsning, 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Hotshot pest strip är att föredra. det finns en anledning till varför det är förbjudet :)

5092
3863
Tropfrog:
viper66 skrev:
Hotshot pest strip är att föredra. det finns en anledning till varför det är förbjudet :)


Precis. Det finns en anledning till att det är förbjudet. Och den anledningen är inte att det är effektivt. Det finns inga incitament överhuvudtaget att förbjuda ämnen för att de är effektiva.

Vad säger forumreglerna om att uppmana till brott på detta sätt?

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Oj är det forums polisen hahaha 

83
68
LennieN:
Mylldi skrev:
hallå! Har fått hem orm kvalster och har nu behandlat djuren enligt ordination från kunniga källor.med exner, så tänkte mest kolla hur de gick för er att bli av med kvalstren eventuellt innan ni märkte skillnad? 
Samtilga ormar ligger i plastlådor med tidningspapper och har beställt rovkvalster men hur har ni gått till väga ? Med vänlig hälsning, 


När jag rykte på ormkvalster så sprejade jag ner hela terrariet, inredning, samt ormen med Exner en gång varje dag i typ 1-2 veckor. Sen fanns det inget spår av dom överhuvudtaget. Bästa med Exner är att det är naturligt, inga farliga kemikalier som orsakar bieffekter. Väldigt effektivt dessutom mot fästingarna. Testade annat innan, men detta slår alternativen med hästlängder, samt att det inte är farligt för ormen.

2
1
Dillees:
LennieN skrev:


När jag rykte på ormkvalster så sprejade jag ner hela terrariet, inredning, samt ormen med Exner en gång varje dag i typ 1-2 veckor. Sen fanns det inget spår av dom överhuvudtaget. Bästa med Exner är att det är naturligt, inga farliga kemikalier som orsakar bieffekter. Väldigt effektivt dessutom mot fästingarna. Testade annat innan, men detta slår alternativen med hästlängder, samt att det inte är farligt för ormen.



Hur gjorde du med substrat? Plockade du it inredning och spreja?

83
68
LennieN:
Dillees skrev:



Hur gjorde du med substrat? Plockade du it inredning och spreja?



Använder inte substrat. Och hade jag gjort det, så hade jag slängt substratet och inte lagt i något nytt förrän fästingarna är helt borta från ormen och terrariet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild