Lampropeltis getula nigrita

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
ZandraElofsson:
Hej har precis skaffat en ung svart mexikansk kungssnok, fick henne 20/9 och har bara en fråga:
hur länge ska jag låta henne va i terrariumet innan jag ska börja handskas med henne?

//zandra tack för svar:)

16
31
nigrita:

Vad menar du med att handskas med henne?

 


74
23
Dempan242:
nigrita skrev:
Vad menar du med att handskas med henne?

 


Hantera ormen

4
0
ZandraElofsson:
Ta ut henne och börja göra henne van vid händer 

5061
3826
Tropfrog:
Det finns varken "ska" eller "bör" när det gäller hantering av ormar. Om det inte finns någon .specifik anledning, såsom veterinär besök tex, så mår den bäst av att få vara ifred i sitt terrarium utan att hanteras alls.

Mvh
Magnus 

4
0
ZandraElofsson:
Okej tack så jätte mycket för svaren, jag ska kolla med henne över tiden hur hon reagera och om hon inte vill ska jag låta hon va ifred.

281
366
Cartaq:
ZandraElofsson skrev:
Okej tack så jätte mycket för svaren, jag ska kolla över me tiden hur hon reagera och om hon inte vill ska jag låta hon va ifred.

Ingen orm vill bli hanterad, däremot är det försvarligt att göra det. jag hanterar mina någon gång i månaden i samband med storstädning i terrariet eller när de helt enkellt behöver förflyttas utav någon anledning. 

4
0
ZandraElofsson:
Cartaq skrev:

Ingen orm vill bli hanterad, däremot är det försvarligt att göra det. jag hanterar mina någon gång i månaden i samband med storstädning i terrariet eller när de helt enkellt behöver förflyttas utav någon anledning. 


Okej tack så jätte mycket
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild