Väsande Kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
priestarn:

Hejsan,

Jag köpte väsande kackerlackor av någon på djurens dag förra året på Solvalla och det skulle vara två hannar.
Nu visar det sig att det förmodligen var en av varje kön och dom har lyckats föröka sig.
Jag hade dessutom för dåligt terrarium med för stora hål i så nu har dom flytt till min frus stora förfäran.

Min fråga är: Hur många ungar får en väsare?
Kan dom överleva och bli stora i huset?
Kan ungarna föröka sig med varandra?

Vi har hittat ett tjugotal hittills.
Måste man tillkalla Anticimex tro?

Tacksam för svar!
En olycklig amatör

388
460
australis66:
priestarn skrev:

Hejsan,

Jag köpte väsande kackerlackor av någon på djurens dag förra året på Solvalla och det skulle vara två hannar.
Nu visar det sig att det förmodligen var en av varje kön och dom har lyckats föröka sig.
Jag hade dessutom för dåligt terrarium med för stora hål i så nu har dom flytt till min frus stora förfäran.

Min fråga är: Hur många ungar får en väsare?
Kan dom överleva och bli stora i huset?
Kan ungarna föröka sig med varandra?

Vi har hittat ett tjugotal hittills.
Måste man tillkalla Anticimex tro?

Tacksam för svar!
En olycklig amatör


Har också haft väsare på rymmen. Köpte klisterfällor från Anticimex och plockade dom jag hittade. Det är väl ett år sedan, plockade ett tjugotal och sen har vi inte sett några mer eller några spår av dom. 

Förövrigt så ser du lätt vad det är för kön på dom vuxna. Hanarna har två horn på huvudet. 

3
0
priestarn:
australis66 skrev:


Har också haft väsare på rymmen. Köpte klisterfällor från Anticimex och plockade dom jag hittade. Det är väl ett år sedan, plockade ett tjugotal och sen har vi inte sett några mer eller några spår av dom. 

Förövrigt så ser du lätt vad det är för kön på dom vuxna. Hanarna har två horn på huvudet. 




Tack för snabt svar! :)

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Eller bara ta dubbelhäftande tejp och lägga något de gillar som luktar mycket där. Om man behöver fällor jättesnabbt alltså.
Man kan ju om man har någon liggandes sätta en värmematta vid fällan eller sätta den nära ett element då de sannolikt hittat något element eller annat varmt och mörkt ställe. 

Sedan är just väsare inte de som brukar bli skadedjur så lätt. Däremot ryssar m.m. bör man akta sig för att släppa ut i hemmet.

/Emanuel

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Med frågan hur många så skulle jag tippa på 10-40 per kull. Varierar jättemycket men något i den stilen.

3
0
priestarn:
EmanuelKarl skrev:
Med frågan hur många så skulle jag tippa på 10-40 per kull. Varierar jättemycket men något i den stilen.


Tackar för svar!
Det verkar som att vi har fått tag på dom flesta nu, tippar på ett 30tal
Vi har lagt ut klisterfällor men ingen har fastnat i dessa så det kanske tyder på att det inte finns några kvar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild