Hur förvara kubanska gråsuggor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

108
113
GOONI:
Hur ska man förvara dessa så dom trivs och förökar sig?

2966
1644
Hoggaforfan:
GOONI skrev:
Hur ska man förvara dessa så dom trivs och förökar sig?

Någon form av plastlåda med lite ventilation. Torv, löv, murken ved funkar bra.
Vitaminberikade smådjurpellets av Dogman satte rejäl fart på mina 

108
113
GOONI:
Okej tack. Ska bottenmaterialet vara fuktigt eller blött?

281
366
Cartaq:
Mina rymmer från terrariet bara, lägger ner detta snart. fick tag på ett gäng kubanska som jag ville se jobba lite, efter 2-3 dagar så var alla borta och förhoppningen var att de låg och tryckte i jorden någonstans. efter en storstädning så påträffades någon enstaka död i terrariet och resten lång utspridda längs med lister etc på golvet.
dottern kom hem med en hel burk svenska hon hade plockat i skogen och de försvann snabbare än en avlöning, och påträffades 1-2 dygn senare längs med listerna på golvet de också.

Jag kör med herpteks burkar och suggorna vandrar rakt ut mellan skjutglasen på mittendelen i terrariet, bottenmaterialet är fuktigt och det är ca 65% fuktighet i terrariet med mycket inredning, trä, sten etc. har försökt att täta den nedersta delen på glaset där de går rakt ut, men de tar bara en annan väg.

5061
3824
Tropfrog:
Mina kubaner har aldrig lämnat terrariet. Måste vara miljöbetingat om de smiter.

Jag har mina backupkulturer i godislådor utan någon ventilation. Bottensubstratet är kokosfibrer, spagnum, torv, löv och vit ved. Matar gör jag i huvudsak med fiskfoder och kompletterar med grönsaker ibland. Jag fuktar bara på halva substratet, så kan de välja hur de vill ha det själv.

Mvh
Magnus 

2966
1644
Hoggaforfan:
GOONI skrev:
Okej tack. Ska bottenmaterialet vara fuktigt eller blött?

De andas med gälar så måste vara fuktigt

29
20
astrolindgren:
Har några olika kulturer på mina kubaner ifall en kraschar. De klarar sig med minimal ventilation, mina bor i en plastback med kokosfiber, löv, sphagnum och diverse "kompost" från mina terrarier. Kastar in lite gamla pinnar och öms från mina bönsyrsor, döda foderdjur slinker också ned. Himla lätta att ha och göra med.

108
113
GOONI:
Tack för alla tips
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild