Första orm, lite frågor!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Crave_exotics:
Jag har planerat att skaffa orm, rosenboa. Jag undrar orm det är nödvändigt med uv-ljus till den då det är en nattaktiv orm. Jag har en exo terra-ramp där det får plats fyra lampor, borde jag placera 3 dagsljuslampor och en uv-lampa? Eftersom det inte skadar med lite uv-ljus tänkte jag.

Det kommer bli min första orm för övrigt och jag ser mycket fram emot den! :)

4
3
mike24:
Tjena har två boa har inget ljus till dem har  dock en matta för o få en varmare del i terariumet sen har ja belysning,  haft i mitt stora terarium men tyckt att de blev för varmt 
Hur stort är ditt terarium?

5
0
Crave_exotics:
90x45x45 är storleken

2
0
jbjornheden:
Jag ska skaffa 2 ormar en mindre majsorm och en större mjölksnok går det att ha dem o samma terrarium?

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
jbjornheden skrev:
Jag ska skaffa 2 ormar en mindre majsorm och en större mjölksnok går det att ha dem o samma terrarium?

Jag skriver som många andra skulle skriva till den frågan och det är att man ska inte blanda två olika arter eftersom det kan  förekomma risker.

366
155
Linus:
jbjornheden skrev:
Jag ska skaffa 2 ormar en mindre majsorm och en större mjölksnok går det att ha dem o samma terrarium?

Skapa din egen tråd! Men kort svar: Nej. Mjölksnokar är kannibalistiska.

Nu till ämnet i denna tråd! :)
Vad roligt att du ska skaffa en rosenboa, det är en ormart jag själv funderat på att skaffa under lång tid! Du kommer inte behöva UV-ljus, så Exo Terra-rampen kan du fylla med vad för lampor du vill, haha! UV-ljus kommer inte skada ormen, dock - så om du redan köpt en lampa så behöver du inte slänga den!

5
0
Crave_exotics:
Satte in tre stycken dagsljuslampor och en UV. Rosenboan har jag haft nu en månad och den verkar trivas bra :) Inga problem med matning men han är bitsk av sig för att vara en rosenboa (som sägs ska vara lugna).

281
366
Cartaq:
Crave_exotics skrev:
Satte in tre stycken dagsljuslampor och en UV. Rosenboan har jag haft nu en månad och den verkar trivas bra :) Inga problem med matning men han är bitsk av sig för att vara en rosenboa (som sägs ska vara lugna).

Ny miljö och ungdjur, kan tänka mig att den är lugnare utanför terrariet vid hantering. ge den några veckor till så lugnar det sig när den väl känner igen din lukt och sättet du hanterar den på.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild