Ni med stora terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

65
13
Doberman:

Jag köpte 0.1 Boa constrictor på expo stockholm och jag vet att dom kan bli rätt så stora med tiden, jag planerar att när den blir större bygga ett eget terrarium och det blir troligen 300x80x100mm (längd-bredd-höjd).

Men jag har lite idé torka då detta är min första orm eftersom jag tidigare bara haft Kameleonter.
Det vore jätte kul ni med stora terrarium skulle vilja visa upp lite bilder på hur ni har gjort med inredningen för att utnytja hela terrariet! (speciellt ni med nätpyton och anakondor!) :D

 Jag vill inte bara ha ett gömställe på varma och ett svala sidan samt en badplats där någonstans.


2966
1645
Hoggaforfan:
Doberman skrev:
Jag köpte 0.1 Boa constrictor på expo stockholm och jag vet att dom kan bli rätt så stora med tiden, jag planerar att när den blir större bygga ett eget terrarium och det blir troligen 300x80x100mm (längd-bredd-höjd).

Men jag har lite idé torka då detta är min första orm eftersom jag tidigare bara haft Kameleonter.
Det vore jätte kul ni med stora terrarium skulle vilja visa upp lite bilder på hur ni har gjort med inredningen för att utnytja hela terrariet! (speciellt ni med nätpyton och anakondor!) :D

 Jag vill inte bara ha ett gömställe på varma och ett svala sidan samt en badplats där någonstans.

Har du kollat i byggtråden?
Kolla habitatsbilder kan ge en del inspiration.
Många kör klippbakgrund

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
"300x80x100mm"
Jag tror att du menar cm.... Annars så ser vi lite olika på stora terarium 

65
13
Doberman:
tenebrosa skrev:
"300x80x100mm"
Jag tror att du menar cm.... Annars så ser vi lite olika på stora terarium 

haha absolut att det ska vara cm ;)

129
114
kekke:
Skulle byggt i alla fall 300x120x120. Skivorna är normalt 120cm så smidigt sen är det alltid mycket enklare att nyttja ytan på ett vettigt sätt om man tar i lite.
Försvinner endel på höjden i form av substrat och sen lampor. B.C är även en art som kommer att nyttja höjden om du ger den möjlighet till det. Så om du har platsen varför inte ta i ännu mer på höjden. 

Sen när det kommer till intredning. Kraftiga grenar och stamma som du skruvar fast i sidorna, gäller att regla upp bra så det håller för grenar/stammar på 10-20kg + djur. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild