Brachypelma smithi spindel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
2
johannaa:
Finns det någon här som vet om fågelspindeln funkar bra fast man är nybörjare? Räcker 30x30x30 terrarium? Vad ska finnas i terrariumet? Mat? Tack för hjälpen

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Den skulle funka som nybörjaspindel. Terrarium på 30x30x30 räcker gott och väl till den. Det som ska finnas i terrariet är gömställen och vattenskål. Spindlar äter insekter och andra smådjur, jag matar mina med kackerlackor.

1275
1724
Falk:
Vattenskål är inget man måste ha hela tiden. 
Ett tjockt lager torv är också att rekommendera. 

7
2
johannaa:
Vi brukar åka till landet nästan varje helg i 1-2  dagar, funkar det att ta med spindeln dit? eller ska man lämna den hemma, eventuellt transport terrarium? Hur mycket ska den matas? 

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
johannaa skrev:
Vi brukar åka till landet nästan varje helg i 1-2  dagar, funkar det att ta med spindeln dit? eller ska man lämna den hemma, eventuellt transport terrarium? Hur mycket ska den matas? 

Jag skulle ha lämnat den hemma. Den blir mindre stressad så och den kan klara sig själv i några dagar. Brukar mata mina spindlar varannan vecka, men det beror på hur stora de är.

Medlem i SHF
39
4
MarcusLinfeldt:
Hur länge kan en fågelspindel klara sig utan vatten?

Medlem i SHF
39
4
MarcusLinfeldt:
Falk skrev:
Vattenskål är inget man måste ha hela tiden. 
Ett tjockt lager torv är också att rekommendera. 


Hur gör du själv med vattenskål (eller hur gör ni andra också för den delen)? Är det positivt att ta bort vattenskålen ibland? Hur länge i så fall?

1275
1724
Falk:
Det skadar ju absolut inte att ha ett lågt fat med vatten framme hela tiden men det är inget absolut måste .
Dom kan även dricka vattendroppar från inredningen eller väggarna .

Hur ofta dom dricker beror på art, temp, luftfuktighet osv.
En spindel som går för torrt behöver givetvis dricka mer. 

17
45
bumblebee:
Har en B Hamorii sen nån månad tillbaka.. 
Hon verkar trivas, ömsat 2 gånger och äter bra.

Mitt terrarium är 30x20x30cm
Rikligt med plantation soil, en pinne som hon kan gömma sig under och en vattenskål som jag håller fylld. 
Sprayar ena hörnet rätt rikligt med vatten ungefär en gång i veckan eller när det har torkat upp.. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild