tutle tub

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

128
13
reptilkungen65:
jag undra om det går att ha sköldpaddor i plastlåder eller turtle tubs?
zoomed.com/turtletub-kit/

412
419
Hadara:

Ja juveniler av små arter går säkert utmärkt! Tycker själv dessa såg mycket praktiska ut när jag kollade på alternativ till min lilla clemmys guttata. 

Till vuxna paddor ser dom dock små ut. 


352
269
Animallover_1984:
Hej!

Har också kollat på såna och även dessa www.waterlandtubs.com/ (finns rätt stora där), men har inte hittat någon av varianterna i Sverige tyvärr. Kanske kan inportera eller be någon butik ta hem, men har inte undersökt de möjligheterna/kostnaderna. 

Det som är bra med "turtle tubs" är ju att det finns en trappa och inbyggd landdel, men annars finns ju olika alterntiv som t.ex. JP baljor (för springbrunnar - finns i olika storlekar/former) och diverse färdiga dammar (som måste stabiliseras upp eller grävas ner dock). 

Mvh/Animallover_1984

128
13
reptilkungen65:
reptilkungen65 skrev:
jag undra om det går att ha sköldpaddor i plastlåder eller turtle tubs?
zoomed.com/turtletub-kit/

råkade stav fel i titlen lol.

412
419
Hadara:

Animallover_1984 skrev:
Hej!

Har också kollat på såna och även dessa www.waterlandtubs.com/ (finns rätt stora där), men har inte hittat någon av varianterna i Sverige tyvärr. Kanske kan inportera eller be någon butik ta hem, men har inte undersökt de möjligheterna/kostnaderna. 

Det som är bra med "turtle tubs" är ju att det finns en trappa och inbyggd landdel, men annars finns ju olika alterntiv som t.ex. JP baljor (för springbrunnar - finns i olika storlekar/former) och diverse färdiga dammar (som måste stabiliseras upp eller grävas ner dock). 

Mvh/Animallover_1984


Ja dom waterlandtubs såg ju riktigt bra ut! Fanns ju riktigt rejäla :D 

Alltså en vanlig plastdamm går ju att köpa, det är ju också lite olika nivåer i dem men det är inte landdel i dem på samma sätt så det måste man bygga in i en låda. 


173
261
ricard:
Hej!


Det gjordes en beställning av Waterland Tubs häromveckan. Av den lilla modellen. Nu är den lilla modellen 140x60cm och inte pytteliten för små arter. Deras stora är rejält stor vilket innebär 250x120x80. Den är alltså stor som en hel byggskiva. Det fina med dem är att de dels inte väger så mkt i relation till sin storlek, dels går att modifiera enkelt (borra för avrinning, påfyllning mm. Dessutom är de så stora att man kan använda dem ute som vattendel. Då bygger man helt enkelt in hela lådan med landdel runt om så man fyller hela med vatten. Det enda är priset. 999€. Ja, du läste rätt. I allafall om man skall köpa inom EU. Tyvärr. För det här är en riktigt bra grej. Den är så bra att jag på allvar funderar på att höra med någon plastindustri här i Småland, om de kan göra en kopia av de stora. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild