Boa som viftar på svansen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

590
365
SweBoa:
Min stora Albino boa viftar på svansen, gör hon det för att hon känner sig hotad/ stressad, är det någon annan som vart med om samma sak. 



590
365
SweBoa:
Tror hon gör det, pga stress. Så fort jag går i från viftar hon inte 

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Alltså, viftar hon på svansen som en hund, eller skakar hon den likt en skallerorm? Är det det sistnämnda så är det ett varnings/skrämsel-beteende man återfinner hos många ormar.

590
365
SweBoa:
PinupZombie skrev:
Alltså, viftar hon på svansen som en hund, eller skakar hon den likt en skallerorm? Är det det sistnämnda så är det ett varnings/skrämsel-beteende man återfinner hos många ormar.


Hon viftar på svansen som om hon vore fly förbanad :)

590
365
SweBoa:
Allså korta bestämda vift 

2048
773
psyjoh:
När jag hade majsormar förr gjorde även min ena hona så. Precis som en skallerorm. 
Har hela tiden trott att detvar ett hot att hon ville bli lämnad ifred. 
Även när jag släppte in en mus som sprang runt där så lät det så tills hon tagit den. 
Detta var alltså 20 år sedan innan man blev tvungen att mata med fryst.

590
365
SweBoa:
psyjoh skrev:
När jag hade majsormar förr gjorde även min ena hona så. Precis som en skallerorm. 
Har hela tiden trott att detvar ett hot att hon ville bli lämnad ifred. 
Även när jag släppte in en mus som sprang runt där så lät det så tills hon tagit den. 
Detta var alltså 20 år sedan innan man blev tvungen att mata med fryst.


Jag visade polaren lokalen och ormarna, när hon märkte av Oss så börja hon direct att vifta på svansen ( tycker det är lite gulligt he ) skämt o sido 


903
509
Evanjeline:
Om min kungspyton verkligen inte vill vara med när man öppnar terrariumet kan han också göra så. Han vibrerar typ svanstippen mot växter eller något så det låter lite som en skallerorm. Ganska obehagligt även om han aldrig är agressiv, sitter i genetiskt antar jag;P

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:

Mina ormar viftar alltid på svansen när jag kommer hem, gissar att dom har saknat mig & vill leka ;) 

Skämtåsido, hos väldigt många arter finner man detta beteende, dom är skrämda eller irriterade & bör lämnas ifred när dom uppvisar beteendet, finns även arter som viftar på svanstippen för att lura bytesdjur & komma nära, som en liten larv eller liknande. 


9
4
Largil:
Såg precis detta hos en av mina BCI. Jag kan garantera att det inte är något försvarsbeteende eller pga rädsla. Den vibrerar inte som hos en skallerorm, utan ser mer ut som ett kontrollerat beteende. Om jag finns i närheten eller inte saknar betydelse, svansen viftar oregelbundet som en liten mask. Dessutom har ormen lagt sig med huvudet intill den viftande svansen. Min enkla slutsats är att den försöker locka till sig någonting. Dessutom är det snart matdags, så att ormen är lite hungrig är garanterat fastställt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild