Chipmärkning av ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i DHF
63
126
griseus:
Söker en bra veterinär helst i Dalarna eller i närheten, som kan chipa mina noshornsleguaner.
ska va någon med erfarenhet av reptiler och chipning. tips tas tacksamt emot.

544
424
Gibblo:
Jag visste inte ens att man chipade ödlor, är det vanligt?

Medlem i GHF
635
408
Jimmy:
Det är väl främst storleken som avgör vilka djur som kan chippas, och på (A-listade) Leguaner som Cyclura sp. är det ju inga problem och dessutom nödvändigt.


Medlem i DHF
63
126
griseus:
Löste sig, fick hjälp av Monica på Avesta Smådjursklinik med chipmärkningen.

12
6
Ph77:
Håller reptilföreningen i ett register över de chippade reptilerna? Eller var läggs informationen in? 

Medlem i DHF
63
126
griseus:
Chipnummer och Cites ansökan skickas in till Jordbruksverket, Föreningarna har inga register.

22
5
Isabella:
Hade också velat veta.  
Så man kunde faktiskt söka och få fram om sitt/eller någons djur man tagit över är chippad eller ej.  

Medlem i DHF
63
126
griseus:
När du köper ett A-listat djur ska du få med cites papper med djurets chipnummer (alt. foto cites (som är gilligt max ett år har jag för mig) som senare ska förnyas till permanent citesintyg när djuret är chipat.) att äga en chipläsare är smidigt när man säljer alt köper chipade djur, transporter och försäljning av A-listade djur utan citesintyg kan ge dryga böter. med  kommande lagförslag är det viktgare än någonsin att se till att man har ordning på sina papper.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild