En eller två skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
3
maxez:
hej, jag funderade på att köpa en till skäggagam men är det så smart?

Vilka är för och nackdelarna om man har två?

108
19
Lindstrom:
Om man har två honor så ser jag verkligen ingen nackdel alls, men se till att dom är nästa lika stora, de funkar jätte bra :) sen om du har en hona och hane så är de ganska lätt att honan blir parad för tidigt, ifall du har två st små. 2:st hanar ska man inte ha då de vill bestämma. :) det är som jag har fått erfarenhet utav och hört :)

234
49
costanza:
Håller med Lindstrom, men två honor kan också bråka mycket. Om du inte vill avla på dom så tycker jag det är lite onödigt att hålla två skäggisar tillsammans, visst deras beteende blir roligare att se på likaså brukar deras aktivitet öka men det finns alltid en risk att hålla flera skäggagamer tillsammans. Men två honor tillsammans borde fungera, för mig och många jag känner har det funkat bra, men som sagt finns det en risk oavsett om det handlar om två honor. Om du har mycket utrymme och gärna två solplatser har du iallafall bra förutsättningar för att ha två stycken! 

1
0
Sveesan:
Hej, jag vill köpa en till skäggagam men behöver ett större terrarie. Det ska vara 170 x 90 x 80 cm men jag hittar ingenstans var jag kan köpa, vet någon var jag får tag i sånt för ett rimligt pris?

69
21
Justivan:
Skäggagamet ska vara solitära så om du ska ha två så måste du ha två terrarium också. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild