Värmematta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
Sussilull919764:
Hej har köpt en ny värmematta,min undran är om man måste ha något skydd under mattan för att skydda bordet under? Har haft frigolit men funkar det utan? Lite rädd för brandrisk!??

44
22
Patrik85:
Jag använder liggunderlag istället för frigolit. Är mest en säkerhetsåtgärd, men det skador nog inte att ha nånting under mattan.

Medlem i SkHF
1089
1236
NellyNiklas:

Sussilull919764 skrev:
Hej har köpt en ny värmematta,min undran är om man måste ha något skydd under mattan för att skydda bordet under? Har haft frigolit men funkar det utan? Lite rädd för brandrisk!??

Med värmemattor är det alltid rekommenderat att denna kontrolleras av en termostat, antingen en enkel on/off variant eller digital dimmer variant. 

Mvh
Niklas

1690
798
fluffis:
Är du rädd för brandrisk så använd något för att skydda bordet, om inte annat så för din egen oros skull. Även om det inte skulle börja brinna så skulle det kunna bli fula märken.

En variant med värmemattan är att sätta den på sidan av terrariet om det är en möjlighet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild