HJÄLP MINA PORCIELLO SCABER!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
5
JoelSture:
Jag har mina gråsuggor i en liten plastburk, med många hål (typ nio hål i). Jag har klarat mig nästan två veckor, men nu, på bara två dagar är HELA lilla träbiten fylld med äcklig, grön mögel. Vad gör jag för fel, är det farligt för mina suggor, ska jag vänta? Ska jag byta träbit?

OBS jag har INTE sprejat något vatten alls och hållit allt väldigt torrt. 

723
384
Johnexotics:
Tillsätt hoppstjärtar . Dom tar hand om det 

26
5
JoelSture:
Jag var redan massor med hoppstjärtar däri som jag ser äter möglet, men det verkar inte hjälpa alls. 

5412
4152
Tropfrog:
Det är fortfarande ett tidigt stadie. Mögel växer i nästan alla nystartade burkar. Så småningom avtar tillväxten och hoppstjärtarna hinner ikapp.

Mvh
Magnus 

723
384
Johnexotics:
JoelSture skrev:
Jag var redan massor med hoppstjärtar däri som jag ser äter möglet, men det verkar inte hjälpa alls. 

Kommer försvinna 

26
5
JoelSture:
Ok tack för era svar. Jag hade panik....

26
5
JoelSture:
Åter tack men hoppstjärtar a var till ingen hjälp. På en natt är burken FYLLD med nät liknande mögel. Jag vet inte vad jag ska göra, och kommer antagligen kraschar min koloni inom kort. 

36
21
Saga96:

JoelSture skrev:
Åter tack men hoppstjärtar a var till ingen hjälp. På en natt är burken FYLLD med nät liknande mögel. Jag vet inte vad jag ska göra, och kommer antagligen kraschar min koloni inom kort. 

hur stor är burken? Det kan vara så att det är lättare att hantera kollonin i en större burk. Eventuellt kan det hjälpa med mer ventilation:fler hål.
Annars är det helt normalt att det växer en massa mögel så i början av en koloni, och gör ofta det även om allt är helt perfekt i burken. Det kommer bli bättre när alla microbakterier har kommit i balans.

mögel i sig är inte farligt för suggorna, men det kan bli besvärligt om de fastnar i det. Om jag vore du skulle jag skrapa bort det ludd du ser, men sen låta tiden göra sitt. Du kan öppna burken nån gång om dan för att ge lite extra luftutbyte tills det stabiliserar sig.

26
5
JoelSture:
Det är en liten pizzasallad burk
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild