Syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Vickan_1:
Hej! Jag funderar på om man ska försöka att "odla" syrsor. Men hur gör man? Vad ska man tänka på? Hur svårt är det? Tänkte mer så att man inte behöver köpa hela tiden. // Vickan

Medlem i GHF
3126
1727
EmanuelKarl:
Här finns en guide: www.terrariedjur.se/forum/thread/11929

Själv föredrar jag dubior då de är lättare att odla, inte dör lika lätt och inte luktar eller låter.

7
2
celineamelia:

EmanuelKarl skrev:
Här finns en guide: www.terrariedjur.se/forum/thread/11929

Själv föredrar jag dubior då de är lättare att odla, inte dör lika lätt och inte luktar eller låter.

Har du några tips på hur du odlar dubia? :) 

Jag funderar att börja med det och tänker just på det du nämner att de inte låter eller luktar. 

69
61
Spikedreptiles:
celineamelia skrev:

Har du några tips på hur du odlar dubia? :) 

Jag funderar att börja med det och tänker just på det du nämner att de inte låter eller luktar. 

att det luktar har främst med dessa saker att göra. 1. du har för många syrsor i för liten låda, 2. du byter inte ut inredning tillräckligt ofta och 3. att du inte har något bottenmaterial. Använder själv alspån och byter ut inredningen en gång i veckan. Luktar inget. Ljuden är bara att vänja sig vid för det är då de parar sig och lägger ägg :) Men som redan sagt, finns ju också dubia om äns djur vill äta dom.

Mvh Jonatan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild