Cellplast såg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
DennisK:
Hej på er..

Nyligen blivit med ödla. Jag tänkte ge mig på att bygga en bakgrund av cellplast typ..
Någon av er som har koll vad man kan köpa en billig cellplastsåg (såg som blir varm). Som inte kostar 2-5 tusen 

//Dennis 

343
309
panterophis:
Billigast blir nog att göra en själv med ett 9V batteri, instruktioner finns på internet

69
61
Spikedreptiles:
DennisK skrev:
Hej på er..

Nyligen blivit med ödla. Jag tänkte ge mig på att bygga en bakgrund av cellplast typ..
Någon av er som har koll vad man kan köpa en billig cellplastsåg (såg som blir varm). Som inte kostar 2-5 tusen 

//Dennis 

Kör brytblads kniv istället och bearbeta med ett stålborsthuvud med en borrmaskin efteråt. Blir snygg och realistisk textur. Har typ en liten mini tutorial på min instagram @spikedreptiles :)

Mvh Jonatan

Medlem i SkHF
1030
1148
NellyNiklas:
Finns ett flertal olika metoder du kan använda dig av. Personligen skulle jag föredra värmetråd och batteri. Det finns färdiga produkter att köpa och DIY inte är din grej med elektronik etc. cdon.se/bygg-verktyg/toolcraft-frigolitsag-7-w-1-st-c104064161025001

Stålborsthuvud och borrmaskin blir absolut bra i slutändan, (har dock inte provat själv) men det är väldigt smutsigt. Om detta inte är ett problem kör hårt.

Mvh
Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild