Substrat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
lina_0418:
Hej! Ska försöka göra ett bioaktivt terrarium. Min fråga är vad ska jag ha för jord? Länka gärna tips på vad ni använder. Terrariumet är tänkt för en Ögonfransgecko

656
344
Johnexotics:
jag använder 80% solmull 20% sand.  men sen har jag även lecakulor i botten med en duk som är mellan kulorna och substratet. för mina djur som behöver högre fuktighet. Man kan även blanda i lite mossa med

5088
3861
Tropfrog:
Jag har testat lite av varje och har nog kommit fram till att en något grövre mix av till största delen organiskt material är det som håller längst och ger bäst tillväxt av microfauna.

youtu.be/eGLicVwQ9TE

Mvh
Magnus

20
2
lina_0418:
Johnexotics skrev:
jag använder 80% solmull 20% sand.  men sen har jag även lecakulor i botten med en duk som är mellan kulorna och substratet. för mina djur som behöver högre fuktighet. Man kan även blanda i lite mossa med



Okej, tack för ditt svar! Hade du kunnat länka det du använder? 

Mvh Lina

20
2
lina_0418:
Tropfrog skrev:
Jag har testat lite av varje och har nog kommit fram till att en något grövre mix av till största delen organiskt material är det som håller längst och ger bäst tillväxt av microfauna.

youtu.be/eGLicVwQ9TE

Mvh
Magnus


Tack så mycket för ditt svar, ska genast kolla in videon

Mvh Lina
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild