Vilket djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
PHROGGS:
Har ett 90x45x45 som står på hyllan tomt och vet ej vad jag ska ha i det, känns så sjukt trist när man inte kan bestämma sig, några unika rekomendationer? Vill har något som är runt 20-30 cm men vet att det är på gränsen i ett sådant terrarie.. 

Något förslag från det goda folket här?

31
13
bunnylover22:
Afrikansk Tjocksvansgecko, Leopardgecko funkar till detta, dom är cirka så stora du tänkte vilja ha, dock om du tänker på orm så kanske en Västlig trynsnok? en hane brukar bli runt 40-50cm medans honan blir upp till 80cm så kanske en hane skulle funka bäst, dom flesta grodor är trädlevande djur men jag vet att en Chaoansk horngroda skulle absolut passa i detta, dock har jag ingen anning om det kanske skulle vara för stora för denna men det tror jag inte så länge du dekorerar det bra! allt detta kan du hitta på skötselråd om du vill cicka vidare vad som skulle passa i ditt terrarie o också vad som skulle passa dig bäst!

11
0
PHROGGS:
Vill ha något lite mer "out of the ordinary" om man ska säga så? har kollat lite på schneider skinkar tex. De verkar vara roliga djur att ha.

31
13
bunnylover22:

PHROGGS skrev:
Vill ha något lite mer "out of the ordinary" om man ska säga så? har kollat lite på schneider skinkar tex. De verkar vara roliga djur att ha.


en juvenil skulle passa till detta men skulle inte hålla för en vuxen schneider skink, vet inte direkt skillnaden på en Östlig blåtungad skink och en annan schneider skink men vad jag har sett så behöver dom ganska stort 

 

detta är vad som står om terrarium för Östlig blåtungad skink i skötselråd:

 


167
162
Imori:
Jag tror någon art av krokodilskink skulle passa fint i ditt terrarium.

Här är skötselråd till den Rödögda:
www.terrariedjur.se/caresheet/lizards/t_gracilis
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild