Phyllomedusa Hypochondrialis/Tomopterna och Agalychnis Lemur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
cristerronaldo:
Hej jag har under två års tid letat och väntat här för att hitta några häftiga trädgrodor att införskaffa till mitt just nu tomma 90x45x90 cm terrarium med tropiskt klimat och stor vatten del osv.
Jag har snöat in på Phyllomedusa Hypochondrialis eller Phyllomedusa Tomopterna och Agalychnis Lemur och vad jag förstått är de inte de vanligaste direkt men om någon har en aning vart jag kan vända mig för att hitta några individer av dessa hade det verkligen uppskattats. Alternativt någon annan trädgroda, svar skulle uppskattas (:
Mvh Edhvin

131
113
Imori:
cristerronaldo skrev:
Hej jag har under två års tid letat och väntat här för att hitta några häftiga trädgrodor att införskaffa till mitt just nu tomma 90x45x90 cm terrarium med tropiskt klimat och stor vatten del osv.
Jag har snöat in på Phyllomedusa Hypochondrialis eller Phyllomedusa Tomopterna och Agalychnis Lemur och vad jag förstått är de inte de vanligaste direkt men om någon har en aning vart jag kan vända mig för att hitta några individer av dessa hade det verkligen uppskattats. Alternativt någon annan trädgroda, svar skulle uppskattas (:
Mvh Edhvin

Hallå där!
animalfarm.cz i Tjeckien föder upp Phyllomedusa Hypochondrialis och en rad andra arter inom Phyllomedusa också.

Jag vet att de har haft bord på de två senaste Stockholmsmässorna. Om du skickar ett mail kanske ni kan komma överens om att de tar med sig djur dig till nästa mässa de kommer till i Sverige - som du också kan ta dig till då såklart

Hoppas det går att lösa, att hitta sitt drömdjur är nåt alldeles extra!

2
0
cristerronaldo:
Tack så mycket för svar! Perfekt då får jag kolla där, precis varit på listan i 2 år nu så skulle vara väldigt roligt att få tag på några!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild