Skink i en Smådjursbur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
valorous_kid:
Hej! Funderar på om man skulle kunna ha en skink i en sån här bur som är till för kaniner eller marsvin, tänker att dom behöver ju inte särskilt hög luftfuktighet förutom i ett hide, så det borde väl funka? Så länge den är tillräckligt stor?

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Vilken art av skink gäller det?

Oavsett bur/terrarie så ska skinken ha en varm sida, en kall sida, solplats med lämplig värme belysning, UVB belysning och gärna fullspectrum/LED belysning. 

Utöver det så ska skinken ha utrymme att röra sig på, klättra och gömma sig.

När det kommer till kritan och man lägger ihop allt, så är det mer än enbart luftfuktigheten som styr vad som är och inte är ett lämpligt vivarium och jag är (kanske orättvist) skeptiskt till att smådjursburen kan upfylla de krav och kriterier som behöver uppfyllas för en skink.


656
344
Johnexotics:
Det är nog bättre du köper ett riktigt terrarium. 

3
0
valorous_kid:
Jojo såklart ska jag ha rätt lampor och temperatur och liknande! Men tänker, varför skulle det inte gå att uppnå samma sak i en sådan som i ett terrarium? Den enda skillnaden skulle ju vara att ett terrarium håller luftfuktighet bättre, men iom att skinkar generellt inte behöver särskilt hög luftfuktighet borde det inte va ett problem? 

5088
3861
Tropfrog:
Jag tror bestämt att terrarium håller temperaturzoner bättre samt att draget är lättare att kontrollera. Burar är för djur som trivs i rumstemperatur.utan vidare temperaturzoner.

Mvh
Magnus 

656
344
Johnexotics:
valorous_kid skrev:
Jojo såklart ska jag ha rätt lampor och temperatur och liknande! Men tänker, varför skulle det inte gå att uppnå samma sak i en sådan som i ett terrarium? Den enda skillnaden skulle ju vara att ett terrarium håller luftfuktighet bättre, men iom att skinkar generellt inte behöver särskilt hög luftfuktighet borde det inte va ett problem? 



Men håller inte värmen som terrarium gör
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild