Imperator uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
26
PappaRK:
Hej, 
Söker uppfödare av BCI då jag har intresse att återta mitt intresse för reptiler och har fastnat nu för just BCI.
Planerna är att först och främst bygga ihop ett terrarium. Sedan är det då att införskaffa ormen.

Så jag vill se vilka uppfödare av denna art som finns att tillgå.

Ålder på djuren spelar egentligen mindre roll då jag lika gärna skulle kunna tänka mig en vuxen som juvelen.

Jag har just nu fastnat lite för morpherna sunglow, leopard och blood.

5097
3870
Tropfrog:
Jag föreslår att hålla koll på köp och sälj. De uppfödarna som hänger här annonserar när de har något till salu.

Har du inte hittat något när ditt terrarium är klart kan du alltid lägga in en köpesanons.

Mvh
Magnus 

20
26
PappaRK:
Jo absolut kollas köp & sälj.

Man har kanske blivit van med hur det går till när det gäller uppfödning av hundar..?
Där hittar man ofta en uppfödare som man har dialog med när intresset uppkommit för man vill känna sig säker med hur dom föder upp sina valpar och får då besked på när kullarna är beräknade.

Jag har väl varit borta från reptilvärden för länge för att veta hur det går till?

Ville mest bara komma i kontakt med folk som föder upp just denna art för att veta typ vilka morpher de brukar ha/har. 
Bra att veta ca priser för de olika morpherna.

Men visst, dyker det upp en på köp och sälj redan innan de "riktiga terrariet" är klart så lär jag ju lösa ett tillfälligt (enligt alla regler) för att inte missa chansen.

4
6
Scandinavian:

Är själv hunduppfödare sedan länge och fortfarande aktiv med det. Ormarna är hobby, men en förbaskat trevlig hobby. 

Har tre kombinationer som jag hoppas på 2023. 

Motley het Albino Sterling X Het Albino Sterling (hon visar alla tecken på att vara gravid)

Lipstick Albino het Blood X Motley Albino het Blood 

IMG het Anery Albino X Het Albino Sterling


20
26
PappaRK:
Hej vad kul! 
Vad kan det bli för spännande morpher av dessa combos?
Jag har ingen koll på sånt..

4
6
Scandinavian:

Första så kan det bli Sterlings, Albino Sterlings och hets

Den andra kan det bli Red Dragons, Albinos och dubbel hets Red Dragon 

Den tredje blir det IMG, Albino IMG och hets för Sterlings 


107
203
wadsju:
Tja ! 

Roligt att du är sugen på att återuppta hobbyn. Fött upp BCI/BCC i snart 8 års tid , har inga kullar planerade 2023 men har däremot några kvar från 2021 samt några lite äldre jag tänkt annonsera ut framöver. 

Låter som en bra plan att få igång terrarium osv först. 

Det som kommer finnas tillgängligt som jag vet just nu är : 

Keywest het anery 66% het kahl cbb21
Arabesque het anery 66% het kahl cbb21
Jungle arabesque het anery 66% het kahl cbb21
Hypo blood 50% het leopard cbb22
Hypo het blood 50% het leopard cbb22
T+ honduras onyx cbb20 

Har du några frågor/funderingar är det bara att hojta till !

20
26
PappaRK:
Kul o se att här finns en del!

Jag fastnade för leopard och kom i kontakt med en uppfödare och har nu bokat en liten krabat. 

Men känner jag mig rätt lär hobbyn utöka haha!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild