Misskött orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
13
8
IsabelleAlmqvist:

Det här kanske är lite OT, men måste skriva av mig. 

Jag var precis och hämtade ett "bortskänkes djur". På plats fick jag hålla i ormen och han luktade något så förjävligt illa. Hela han var kladdig i avföring. 

Terrariet luktade också fruktansvärt, så vi stannade till på vägen hem och tömde ur det helt på sand. Väl hemma så ska vi skrubba ur det och låta det stå en stund, för det va kladdat avföring på samtliga väggar. Bakgrunder var bara att kasta, då den inte gick att få ren från avföring. Och grenarna slängdes också av hygien skäl.

Lilla ormen fick ett bad och ett helt nytt inrett hem. 


Jag blir otroligt ledsen när jag ser sånt här. 


209
109
Norrby89:
IsabelleAlmqvist skrev:
Det här kanske är lite OT, men måste skriva av mig. 

Jag var precis och hämtade ett "bortskänkes djur". På plats fick jag hålla i ormen och han luktade något så förjävligt illa. Hela han var kladdig i avföring. 

Terrariet luktade också fruktansvärt, så vi stannade till på vägen hem och tömde ur det helt på sand. Väl hemma så ska vi skrubba ur det och låta det stå en stund, för det va kladdat avföring på samtliga väggar. Bakgrunder var bara att kasta, då den inte gick att få ren från avföring. Och grenarna slängdes också av hygien skäl.

Lilla ormen fick ett bad och ett helt nytt inrett hem. 


Jag blir otroligt ledsen när jag ser sånt här. 



Tro mig detta är vanligare än vad man tror tyvärr, har själv varit till sthlm och hämtat en 1,5 meter boa som bodde i ett exoterra terrarium, hämtat två majsormar i Uppsala som bott utan ljus och värme i gud vet hur många år samt två pyton ormar i Västerås där vi inte äns fick komma ut utan dom skulle promt komma ut med ormarna i händerna ut till en parkering (tur nog va det sommar). 

Detta va dom senaste två åren detta hänt.. 

Medlem i SHF
13
8
IsabelleAlmqvist:
Norrby89 skrev:


Tro mig detta är vanligare än vad man tror tyvärr, har själv varit till sthlm och hämtat en 1,5 meter boa som bodde i ett exoterra terrarium, hämtat två majsormar i Uppsala som bott utan ljus och värme i gud vet hur många år samt två pyton ormar i Västerås där vi inte äns fick komma ut utan dom skulle promt komma ut med ormarna i händerna ut till en parkering (tur nog va det sommar). 

Detta va dom senaste två åren detta hänt.. 

Jag tycker att det är tråkigt att man inte "gör sig av" med djuret innan det blir utsatt för misskötsel.. 

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:
Ledsamt =( 

Hoppas ormen studsar tillbaka fint nu när den hittat nytt och vettigt hem.

Att man tappar intresse och entusiasm för en hobby har jag full förståelse för. Det händer säkert alla någon gång i livet.
Men att inte sälja vidare djuret redan då och i stället göra livet surt och missköta djuret till den grad du beskriver är under all kritik. Pinsamt och beklagligt!

Kan det vara en deleffekt av de gångna åren av Covid och hemmavarande? Den har varit väldigt framstående framförallt i antalet valpar och unga hundar som plötligt behöver finna nya hem. 

18
12
Mambert:

Riktigt frustrerande och ledsamt att höra :( 

Håller man djur i fångenskap så ska man såklart se till att de har det bra.

Tur att just den här ormen i alla fall fick det bättre.


74
79
c0rr1z:
Ja det är hemskt... Min fina boa som jag har nu, har gamla brännskador på magen eftersom förra ägaren hade värmematta INUTI terrariet... Det var också skitigt som bara den, med gammalt öms fast på väggarna, skit m.m... Köpte sprillans nytt åt henne, ut med mattan & så fick hon grenar, ett stort korbarksrör  + värmelampa istället. På bilderna jag fick av boan så hade dem julgranskulor inne hos henne som dekoration (vet inte varför), inga grenar, inget gömställe, bara lite jord/torv.. 

5
2
ReptileHeaven:

Det är lite som de som skaffar massa djur spontant, har de ett litet tag och sen säljer de, för de har hittat något annat de vill ha typ. 

när man köper en reptil TYCKER JAG man ska bara hängiven och veta vad man ger sig in på, och ha allting klart för sig. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild