Ser min terrarieinredning ok ut för en ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
10
Maggana420:
Hej!
Jag är nybörjare, aldrig haft en reptil tidigare. Har ställt i ordning ett terrarium där jag tänkt att det ska få bo en ögonfransgecko så småning om. Vill gärna ha lite synpunkter från er med större erfarenhet.

Terrariet är ett Exo Terra medium tall 60*45*60 (bredd, djup, höjd). Belysning för växterna är ett Exo Terra TerraSky. För UVB använder jag Arcadia Pro T5 Kit 6% UVB på 24 W. Kommer lägga till en keramisk värmare och en termostat i veckan då temperaturen inte riktigt hållt sig optimalt.

Bakgrunden är gjord med fogskumsmetoden. Har ingen bra sammanställd lista på alla växter jag stoppat in, men kollade innan upp så att samtliga skulle vara ofarliga.

Tror ni en ögonfransgecko skulle trivas med det här?
Kom gärna med förbättringsförslag :).

73
143
Eremit3n:
Helt fantastiskt inrett! :) 10/10

302
254
Bowery:
Mycket fint!:)

5088
3861
Tropfrog:
Jo jättevackert!

Men nu var frågan om det är ok för ögonfransgecko. Svaret är ja. Ok, men kan bli bättre. För ödlans skull kan man inte ha för mycket klättermöjligheter och det finns potential till mer. Men det är alltid en avvägning mellan funktion och estetik. Mer pinnar och det kan upplevas som rörigt.

Jag ger 9 av 10 för design och 5 av 10 för funktion :).

Mvh
Magnus 

3
10
Maggana420:
Tropfrog skrev:
Jo jättevackert!

Men nu var frågan om det är ok för ögonfransgecko. Svaret är ja. Ok, men kan bli bättre. För ödlans skull kan man inte ha för mycket klättermöjligheter och det finns potential till mer. Men det är alltid en avvägning mellan funktion och estetik. Mer pinnar och det kan upplevas som rörigt.

Jag ger 9 av 10 för design och 5 av 10 för funktion :).

Mvh
Magnus