Ev nytt bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
20
3
Eminor05:
Tjerna alla så här på kvällskvisten. jag skulle behöva hjälp med en idé jag har ang en Buddha staty som jag köpte på hornbach för 3 årsedan. skulle man kunna ha den i terrariumet utan att djuren blir sjuka osv.  jag skulle vilja dra vatten genom statyn så de droppar från ansiktet liksom. Men efter att jag öppnade upp botten så blev jag tveksam ser inte jätte nyttigt ut men kan inte så mycket ang material. Mvh 

5061
3826
Tropfrog:
Hallå där såhär tidig morgon :).

Det är förstås helt omöjligt oavsett kunskapsnivå att avgöra vad som använts vid tillverkning och därmed om det är nyttigt.

Jag tycker att det ser ut som glasfiberarmerad betong. Men som sagt, vilja tillsatser som använts är svårt att säga. I vilket fall så har vissa betongblandningar en ph ökande effekt. Om det är bra eller dåligt beror på ditt kranvatten och eventuellt vilka djur som skall vara däri. Högt ph finns ju i naturen också.


Jag skulle överväga att förseglade det med någon form av djursäker klarlack. Det enda jag vet där tillverkaren garanterar djursäkert är epotex akvarielack. Det finns säkert andra produkter som funkar också. Kolla igenom bakgrundsbyggen i betong här och på andra djursiter vad de använder. Glöm inte ciklidforum, de brukar vara duktiga på att bakgrunder.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
20
3
Eminor05:
Tack så mycket för svaret blir att beställa akvarielack ska jag lacka hela statyn eller bara den delen som kommer vara i kontakt med vatten mvh?

82
56
ApeMan:
Lämpligen all yta som kan komma att vara i kontakt med djuren skulle jag gissa... :D

5061
3826
Tropfrog:
Jag skulle säga alla ytor som kan komma i kontakt med djur eller vatten (om djuren sen kommer i kontakt med vattnet. :)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild