Fundering gällande värmematta och termostat.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
LennyN:
Hej 

Jag har nyss blivit ormägare till en liten majsorm :) men jag har en liten fundering över värmematta och termostat.

1.  Vars ska jag mäta temperaturen? Dvs på substratet eller under? Han tycker om att gräva och hålla på :) så jag vill inte att det ska vara för varmt under substratet. Men jag vill inte heller att det ska vara för kallt uppe på substratet. Just nu får jag 31 under substratet och 26 uppe där värmemattan är. Hur har ni monterat eran värme? :) 

67
39
Tonyikalmar:
Jag har lite varmare värmematta än önskat då jag har ganska tjockt med substrat, så det jämnar ut sig. Men det är något som man behöver hålla lite koll på så djuret inte plötsligt gräver och lägger sig rätt på mattan, förutsatt att orginal temperaturen inte bränns och är åt fanders för hög... Mina når nämligen inte långt över 40 grader.

5061
3826
Tropfrog:
När man använder termostat så är den rätta placeringen alltid den plats man vill styra temperaturen på. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild