Brummering, slö, ingen aptit, mager ödla - hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Teec:

Behöver råd! 


Har precis adopterat hem en skäggagam på 1 år. Den första dagen var ödlan rätt så pigg men nu 4 dagar senare sover den nästan bara .

Den får ny mat och vatten varje dag men rör i stort sett inget och äter typ inget. Han åt två gräshoppor för två dagar sedan. 


Terrariumet är varmt och gott med solplats, skugga, ställen att gömma sig då och såklart i rätt storlek. Vi har valt att behålla inredningen precis så de förra ägarna hade för att vi tänkte att det nog var tryggast för honom. 

Iidag när jag kom hittade jag ödlan på ett skuggigt område (typ 26 grader) sovandes. Han var väldigt kall och jag flyttade han till ett varmare ställe men han sover vidare. 


Jag vet inte om han har bajsat sedan han kom hit. Har mer hittat två "kräk-klumpar" som jag inte riktigt vet vad det är. Är det så bajset ser ut?  


Så min fråga är: är det brummering han håller på med? Allt man läser gör att jag misstänker det men hur i allsin dar kan man vara säker? Tänk om han mår dåligt efter flytten? 




Medlem i SHF
87
67
do_it:
Kolla temperaturen med termometer och gissa inte, återkom när du gjort det, bild på terrariet säger oxå mkt mer .. 
har ni 1 sollampa bara eller lysrör oxå?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild