Dubia fråga? Ser massa eggsäckar men inga nymfer.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Tr3jz0r:

Hittar eggsäckar hela tiden i min koloni. Men ser inga nymfer.
Tips på vad som är fel?


De kläcker ju levande. Så fattar nada.

Temp med matta på botten. 35 grader. Lägre högre upp.  Så de kan välja vart de vill vara. 

De har alltid torr mat. Får grönt var 3e dag typ.
En liten skål med kristaller för fukt.

50 hanar. 150 honor.
1/3 ratio. Hanarnas vingar är fina. Så inga fighter vad de verkar.
Hör dom dessutom väldigt sällan. Inget prasslande direkt alltså.


24
18
Charger:
Jag har haft min dubiakoloni i över 1,5 år och får betydligt mer kacklingar än jag vill ha, det tog dock ett tag (några månader) innan produktionen kom igång. Jag har dålig koll på temp, antal, ratio osv. men ger dom ekomusli & eko grönsaker + att dom har ett burklock med vatten. Städar & donar åt dom ungefär varannnan dag. Plastlådan dom "bor" i är inredd med äggkartonger & toarullar, lådan har en mängd lufthål och står mörkt i ett skåp.  

8
4
Fiskungennr1:

Charger skrev:
Jag har haft min dubiakoloni i över 1,5 år och får betydligt mer kacklingar än jag vill ha, det tog dock ett tag (några månader) innan produktionen kom igång. Jag har dålig koll på temp, antal, ratio osv. men ger dom ekomusli & eko grönsaker + att dom har ett burklock med vatten. Städar & donar åt dom ungefär varannnan dag. Plastlådan dom "bor" i är inredd med äggkartonger & toarullar, lådan har en mängd lufthål och står mörkt i ett skåp.  


Hej,
vi har också svårt att få igång vår. När du säger städar och donar varannan dag, vad är det du gör då? Har du något bottensubstrat? Vi ger insektsfoder och vetekuddar alltid. Samt morotsskal, potatisskal och sallad varannan ungefär. Låter det ok?


24
18
Charger:
Jag har provat med bottensubstrat men har sedan över ett år endast äggkartongerna och toarullarna i lådan. 
När jag städar så flyttar jag över dom till en balja, kollar så att där inte ligger några döda eller några som verkar sjuka/skadade.
Rengör och sköljer/torkar ur lådan, fyller på med ny mat och friskt vatten i respektive burklock. 
Gurka och morötter i kombination med ekologisk müsli funkar för mej. Har även prövat att lägga i andra ekologiska grönsaker, men de blir oftast orörda.
Lådan har jag i ett skåp och tempraturen reglerar jag inte mer än att vi vintertid har rätt varmt i huset pga vedeldning.
Jag har bara en asiatisk skogsskorpion så det går inte åt nån större mängd föda. Ibland äter den inte på en månad eller två, därför har jag fått sälja lite kacklingar här på sidan köp & sälj.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild