inredning till ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
nalleplath:
Läser lite om hur man inreder ett terrarium till ögonfransgecko. På youtube tog de på något silikon eller något och limmade dit Inters ingen. Ska börja inreda det större terrariet som den ska bo i sen när den har vuxit till sig. Någon som har tips och ideer?

5061
3826
Tropfrog:
Inters ingen, vad menas med det?

Det viktigaste för djuret är att det finns gott om klättermöjligheter. Om du använder grenar, fejklianer, växter eller annat är mest en personlig smaksak. Men ödlor kan inte flyga. Så volym utan klättermöjligheter tillför inget.

Mvh
Magnus 

20
2
nalleplath:
Tropfrog skrev:
Inters ingen, vad menas med det?

Det viktigaste för djuret är att det finns gott om klättermöjligheter. Om du använder grenar, fejklianer, växter eller annat är mest en personlig smaksak. Men ödlor kan inte flyga. Så volym utan klättermöjligheter tillför inget.

Mvh
Magnus 

20
2
nalleplath:
nalleplath skrev:

de limmade dit inredningen

49
25
Lurre213:
Ja man kan silicona fast grenar osv det underlättar ju att få det där man vill ha det. 

Mitt tips är att köra korkbarksrör som sticker ut i olika höjder horisontellt ish från glaset (siliconas fast) Mina gillar att hoppa imellan dessa och sova innuti dem. Även tunnare grenar vertikalt gillar de att klättra upp o ned på tex lijaner eller äppleträdgrenar osv. 

Man kan göra enkel snabb bakgrund med kattsand och torv om man vill ha det lite snyggare. Kattsand av vit bentonitlera tex. Finns videos att leta efter på ytube om du vill se hur det går till (catlitter terrarium background) Riskerar dock att torka ut och falla ner om man inte fäster det runt tex grenarna osv som förankringspunkter och håller det fuktigt. 

20
2
nalleplath:
Lurre213 skrev:
Ja man kan silicona fast grenar osv det underlättar ju att få det där man vill ha det. 

Mitt tips är att köra korkbarksrör som sticker ut i olika höjder horisontellt ish från glaset (siliconas fast) Mina gillar att hoppa imellan dessa och sova innuti dem. Även tunnare grenar vertikalt gillar de att klättra upp o ned på tex lijaner eller äppleträdgrenar osv. 

Man kan göra enkel snabb bakgrund med kattsand och torv om man vill ha det lite snyggare. Kattsand av vit bentonitlera tex. Finns videos att leta efter på ytube om du vill se hur det går till (catlitter terrarium background) Riskerar dock att torka ut och falla ner om man inte fäster det runt tex grenarna osv som förankringspunkter och håller det fuktigt. 

20
2
nalleplath:
Vad för slags silikon ska man ha i så fall

5061
3826
Tropfrog:
nalleplath skrev:
Vad för slags silikon ska man ha i så fall


Genomskinligt akvariesilikon 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild