Vad är detta för böld?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
18
emel:
pigg, äter, beter sig normalt.
bölden är stenhård.

inte ömsat i min ägo, köpte den samma helg som malmömässan var, dock ej på mässan


67
39
Tonyikalmar:
Ser ut att vara en punktering på rumpan. Det är ofta dödligt men här har blödningen avstannat och borde läka ihop fint vid nästa ömsning. 

19
17
MariaLewisia:
Håller med Tony. Kan också vara en cysta, böld, eller tumör. Det är väldigt svårt att diagnostisera bara genom visuell undersökning, och från vad jag vet så kan man bara säkerställa exakt vad det är med en obduktion. Biopsier medför alldeles för stora risker för spindeln, och dessutom får man leta högt och lågt för att ens hitta en veterinär villig att titta på en spindel, och än mindre någon som kan något om dem och vet vad man ska göra åt åkomman.

Vad det nu än kan vara så är det sånt som händer ibland, och ibland försvinner knölen med nästa öms, ibland inte, så det är bara att vänta och hoppas på det bästa.

42
18
emel:
Tack för era svar
Hoppas på att det försvinner efter öms då, om jag kommer ihåg så uppdaterar jag hur de gått.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild