Soltimmar, brummering, minskad aptit.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
5
LillanRamone:
Hallå igen! 

Nu går det mot kallare tider och det märks på vår skäggagam Asta. Hon äter 3-4 dubias var tredje dag men vägrar all sallad/grönsaker. Har nu slutat ge henne dubias och serverar henne grönt en gång om dagen som hon inte rör. 
Hon har börjat gå och lägga sig tidigare (vid 19) så vi har dragit ner soltimmarna. Hon har det släckt mellan 20.00-06.00 och alltså tänt 14h. 

Min fråga är, hur ofta kan man dra ner på soltimmarna? Förstår att hon vill dvala men vill inte heller stressa på processen. 
Hon har inte heller grävt ner mig som jag läst att många gör, utan hon ligger på stockens svala del. Det är mellan 28-30 grader där. (Lägger upp bild för att visa) 

Bör vi tänka på något annat? Hon har möjlighet att gräva ner sig men hon vägrar kliva ner från sin stock mer än för att bajsa. Hon bajsade senast den 16:e september. Sist gick det 17 dagar mellan bajsandet. 
Sist hon fick dubias var för 4 dagar sedan, då fick hon 3 stycken. 
Efter bilden togs var jag och köpte en hängväxt i plast så precis där hon har huvudet på bilden hänger det en växt som hon "stoppar" in huvudet i när hon går och lägger sig. 

5088
3861
Tropfrog:
Jag är absolut ingen expert på arten. Men tänker att det mest naturliga borde väl vara att replikera förhållandena där den kommer ifrån ursprungligen? Såväl soltimmar som temperatur och luftfuktighet går att få fram via valfri vädertjänst. Så gör jag med mina djur och det funkar bra.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild