Söker spindehjälp i Norrköping/söderköping

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
7
Wesstrom:
Hej! 

Jag fick för ett tag sedan nys om en fågelspindel som behövde ett nytt hem pga en flytt och det visade sig att hon och terrariet var väldigt eftersatt och mitt hjärta smälte och helt plötsligt så stod jag som spindelägare! 

Jag har läst och känner mig säker på vad som ska göras och hur hon ska ha det men mitt  lilla problem är att jag lider av en skaplig dos spindelfobi, inte den mest intelligenta handling jag gjort genom att ta emot henne jag vet men jag har en soft spot för djursom inte mår bra och har en son som slänger perfekta hundögon!

Nu behöver jag få ut henne ur terrariet för att fixa iordning det och tänkte höra om någon vänlig själ skulle kunna förbarma sig över att hjälpa mig att få ut henne och hjälpa mig med att visa hur en korrekt hantering ska gå till!

Jag hoppas att någon skulle ha tid, vilja och möjlighet att hjälpa mig innan jag ger mig på det på egen hand!

Jag bor i Söderköping söder om Norrköping! 

Kaffe och fika utlovas och behöver du ta dig hit med något färdmedel så kommer en soppapeng med! 

Ha det bäst// Danne


19
17
MariaLewisia:
Om jag inte bodde fem timmar bort med tåg och dessutom har fullt upp de kommande veckorna med skolarbete så skulle jag åka och hjälpa dig direkt! Får jag tipsa dig om gruppen "Spindlar och Kryp - Sverige" på Facebook? Där har du dryga tusen människor till som du kan fråga! Vi brukar hjälpa varandra mycket och alla är väldigt trevliga och hjälpsamma. Önskar dig stort lycka till!!

1
1
Deathwolfdrummer:
Hallå där. 
Hur gick det ? Jag bor i Finspång med är relativt ofta i Söderköping.  Ny här på sidan och sprang på denna tråd nu. /Micke 

7
7
Wesstrom:
 
Deathwolfdrummer skrev:
Hallå där. 
Hur gick det ? Jag bor i Finspång med är relativt ofta i Söderköping.  Ny här på sidan och sprang på denna tråd nu. /Micke 


Tja! 

Jag har inte fått något napp än men kämpar på:) Lyckats att lösa ombyggnaden av terrariet med en pensel och en burk för att få ut henne!

Samlingen utökas varje vecka känns det som, haha!
Men tar gärna emot besök för lite guidning och tips över en kopp kaffe! 

Skickar ett PM!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild