Lysrörshållare hängandes under taknätet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

32
2
Beardeddragonmom:
Har i dagsläget en lampa/ramp som ligger på taket av terrariet med ett galler imellan. Har läst att det blockerar en del uvb.
Någon som har köpt denna och hängt på undersidan av nätet?

För och nackdelar med denna utrustning?

Tänker mig att ena röret är uvb och det andra röret daylight.

www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.18838/arcadia-2-x-t5-lysrorshallare-54-w

167
162
Imori:
-Fördel är att röret kommer närmare djuret.

-Nackdel är att den inte har nån reflektor som riktar ljuset och därmed förlorar fördelen med att sitta närmare djuret. Samt att djuret kan få brännskador om den kommer åt varma rör som sitter oskyddat inuti terrariet.

Är det nät i taket- och inte perforerad plåt - så skulle jag personligen ha kvar nuvarande set-up.
Är det perforerad plåt skulle jag fästa rampen inuti terrariet och skruva fast en sån här som skydd;
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.19081/arcadia-lamp-guard-pro-126-cm-skyddsgaller

32
2
Beardeddragonmom:
Imori skrev:
-Fördel är att röret kommer närmare djuret.

-Nackdel är att den inte har nån reflektor som riktar ljuset och därmed förlorar fördelen med att sitta närmare djuret. Samt att djuret kan få brännskador om den kommer åt varma rör som sitter oskyddat inuti terrariet.

Är det nät i taket- och inte perforerad plåt - så skulle jag personligen ha kvar nuvarande set-up.
Är det perforerad plåt skulle jag fästa rampen inuti terrariet och skruva fast en sån här som skydd;
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.19081/arcadia-lamp-guard-pro-126-cm-skyddsgaller


32
2
Beardeddragonmom:
Imori skrev:
-Fördel är att röret kommer närmare djuret.

-Nackdel är att den inte har nån reflektor som riktar ljuset och därmed förlorar fördelen med att sitta närmare djuret. Samt att djuret kan få brännskador om den kommer åt varma rör som sitter oskyddat inuti terrariet.

Är det nät i taket- och inte perforerad plåt - så skulle jag personligen ha kvar nuvarande set-up.
Är det perforerad plåt skulle jag fästa rampen inuti terrariet och skruva fast en sån här som skydd;
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.19081/arcadia-lamp-guard-pro-126-cm-skyddsgaller



Är ett vanligt Exo terra tak av stålnät. Det borde väl släppa igenom tillräckligt? 

167
162
Imori:
Beardeddragonmom skrev:



Är ett vanligt Exo terra tak av stålnät. Det borde väl släppa igenom tillräckligt? 


Ja, är avståndet mellan rör och djur vad som rekommenderas av tillverkaren så är det nog tillräckligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild