Värmen i sverige

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Yasebase:
Hej har ni några tips om hur man hanterar de små djuren i denna värmen ska man stänga av värmelampan?

67
39
Tonyikalmar:
Yasebase skrev:
Hej har ni några tips om hur man hanterar de små djuren i denna värmen ska man stänga av värmelampan?



Börja med att vädra på nätterna så du får ner inomhustemperaturen så gott det går. Stäng sedan på dagen och dra för gardinerna eller persienner för att hålla värmen ute i mesta möjliga mån. 

7
0
Yasebase:
Tack så mycket! (:

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Yasebase skrev:
Hej har ni några tips om hur man hanterar de små djuren i denna värmen ska man stänga av värmelampan?


Svårt att ge ett generellt svar då alla har olika förutsättningar beroende på boende, vart i landet, vilket djur osv osv ???? 

Men varma sommardagar stänger jag av all elektronik i mitt ormrum. Man måste själv hålla koll på temperaturen såklart. Men sålänge djuren har dricksvatten och ett något svalare krypin så klarar dom höga temperaturen kortare perioder. Beroende på vilket djur vi pratar om. 

Blir det alldeles för varmt i terrariet får man använda sunt förnuft och stänga av alla värmekällor och möjligen vädra ett tag ????

49
25
Lurre213:
portabel ac funkar ju men inte gratis. Jag har haft 29-30 grader inne de varma dagarna då solen steker på lägenheten. Men om man kan höja upp acn så den står i fönstret så lyckas den kyla ner till 20 grader när det gassar som mest. Har man den därimot på golvet och bara slangen ut så hjälper det knappt. Har breda fönsterbrädor så min kan stå i fönstret och öppet fönster så mycket som krävs för slangen. Får tömma litervis med vatten dagligen dock. Jag har en climadiff (25R)

5093
3863
Tropfrog:
Med AC är det viktigt för effektiviteten att rummet är stängt och att det är helt tätt runt slangen. Leda ut slangen genom ett öppet fönster är inneffektivt och dyrt som du redan konstaterat.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild